Sinanoğlu, F. Reşat2024-07-122024-07-122018Sinanoğlu, F. (2018). Global marka taratmak üzerine bir çalışma / A study on creating a global brand. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 5 (1), 20-37. http://dergipark.org.tr/iled/issue/37676/4353102149-634Xhttp://dergipark.org.tr/iled/issue/37676/435310https://hdl.handle.net/20.500.12415/1517Çalışmada; başlıca global marka yaratma serüveninin, herhangi bir disiplinin çoklu öğretilerden bağımsız analiz edebileceği bir macera olmadığı gösterilmek istenmiştir. Bu nedenle, global marka yaratma süreçlerinin anlaşılabilmesi için piyasa demokrasisi ile bağlantılı köklü ve çoklu bir ekonomik analize ihtiyaç olduğu vurgulanmıştır. Yaratımın temel atma süreçlerinin içe dönük çabalar olduğu üzerinde durularak, temelsiz dışa dönük projelerin işe yaramayacağına dikkat çekilmek istenmiştir. Global markalara sahip olmanın doğrudan bir hedef olmadığı, hak edilecek bir sonuç olduğu ve yaratabildiği yüksek katma değer kadar anlam kazandığı “ana fikir” olarak işlenmiştir.This paper aims to demonstrate that the process to create a global brand can not be analyzed within one discipline, independent from others. Therefore, the paper emphasizes that to understand the processes to create a global brand, there is a need for deep economic analyses related to the market economy. It is also highlighted that the methods to lay the foundation to create a global brand are inward looking and therefore foundationless outward looking efforts will not succeed. As this paper’s main theme, owning global brands is not an objective but a well deserved result and is only as meaningful as its ability to generate high added value.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOpen societyopen economy scale of competitivenessbrand leveragehigh added valueAçık toplumaçık ekonomirekabet seviyesimarka kaldıracıyüksek katma değerGlobal marka taratmak üzerine bir çalışmaA study on creating a global brandArticle371205