Üce, MusaŞahin, Musa2024-07-122024-07-122001Üce, M. ve Şahin, M. (2001). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin kullandıkları laboratuarlar hakkındaki görüşleri. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (398-402 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/5131Bilim ve teknolojinin hızla ilerlediği dünyamızda bir ülkenin kalkınması, toplumun ilerlemesi ve modern bir sanayi ülkesi olması teknik insan gücüyle mümkündür. Günlük yaşamdaki teknolojik ve bilimsel gelişmelerde temel fen bilimlerinin çok önemli etkisi vardır. Bu da teknolojik gelişmeleri algılayıp yorumlayabilmek için temel fen eğitiminin önemine işaret eder. Kimya, pozitif bilimlerde en çok ağırlığı duyulan ve aynı zamanda toplumun hayat standardını etkileyen faktörlerden en önemlisidir. Ülkemizde kimya eğitimi Fen-Edebiyat, Mühendislik ve Eğitim Fakültelerinde yapılmaktadır. Kimya alanlarındaki eğitim teorik ve deneysel olarak yürütülmektedir. Öğrenci laboratuarda deney yaparak, yaşayarak ve gözleyerek öğrenme olayına aktif olarak katılmaktadır. Böylelikle öğrenci çevredeki olaylar karşısında daha duyarlı davranışlar kazanır ve yine deneysel uygulamalar sayesinde fen kavramlarını anlama, akılda tutma ve bilimsel düşünme ile ilgili yeteneklerini geliştirir. Öğrencilerin deney yaparken güvenli çalışmaya yönelik yeterli bilgilerinin oluşup oluşmadığı amacıyla Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü Kimya Anabilim Dalı'nda öğrenim gören birinci, ikinci, üçüncü, dördüncü ve II. eğitim dördüncü sınıf öğrencilerine kullandıkları laboratuarların mevcut durumunu sorgulayan bir anket uygulanmış ve güvenli çalışmaya ilişkin öğrenci görüşleri araştırılmıştır.In the world of rapidly developing science andtechnology, social and industrial development of a country is dependent upon the technical and intellectual human resources. Natural scieces have the most pronounced impacts on techonological and scientific development. Thus science education and knowledge of natural sciences are necessary to have a scientific perception and to update with the technological changes. Not only is chemistry very important among the positive sciences but also it has a substantial influence on social life standard of a society. In our country, chemistry education/teaching has been performed in Science and Art Engineering and Education faculties of universities. It is grouped as theoretical and experimental chemistry education. Theoretical education is given in classrooms and students are passively involved. In the experiments students are actively involved in the learning processes by doing simple experimets and observations in a laboratory environmet. This not only improves the students knowledge and understanding about environmental events but also initiates the development of skills needed for scientific learning and reasoning. This inquiry is intended to obtain the opinions of students about the present condition of chemistry laboratories as well as safety procedures in order to investigate if students have/have gained sufficient knowledge of laboratory safety procedures when they experiment. For investigation a questionnaire is applied to freshman, sophomore, junior and senior students and of the night-shift education at Marmara University Atatürk Faculty of Education Department of Chemistry Education.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessKimya eğitimiLaboratuar eğitimiGüvenli çalışmaChemistry educationLaboratory educationSafety proceduresMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Kimya Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin kullandıkları laboratuarlar hakkındaki görüşleriBook Part402398