Oskaybaş, KaderGökmen, CansuDursun, Tolga2024-07-122024-07-1220132149-18442587-2672https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/156358https://hdl.handle.net/20.500.12415/9310Tüketiciler, satın aldıkları ürünleri sadece ihtiyaç duydukları için değil, ruh hallerini değiştirmek, zaman geçirmek, eğlenmek veya kendini ifade etmek için de satın almaya başlamışlardır. İçgüdüsel satın almanın temelini oluşturan hedonik (haz- cı) tüketimde, tüketicinin ürünle kurduğu bağlar önemlidir. Mağaza atmosferi tüketi- cilerin duygularına hitap ederek, hazcı faydayı sağlamaktadır. Bu nedenle, mağaza atmosferi ile içgüdüsel satın alma arasındaki ilişkinin bilinmesi ve bu ilişkinin doğru olarak değerlendirilmesi önemlidir. Bu çalışmada, mağaza atmosferi unsurlarının tü- keticilerin içgüdüsel satın almanın boyutları üzerindeki etkisi analiz edilmiştir. Veriler, hazır giyim alışverişi yapan tüketicilerden anket yöntemiyle toplanmıştır. Söz konusu tüketicilerin mağaza atmosferi unsurlarının içgüdüsel satın almalarına etkisi çeşitli hipotezler yardımı ile incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Ayrıca, mağaza atmosferinin içgüdüsel davranışın duygusal ve davranışsal boyutları üzerindeki etkisi de incelen- miştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMAğazaetkisi veatmosferinin içgüdüsel satın almaya hazır giyim sektöründe bir araştırmaArticle260223315635835