Direk, Nuran2024-09-272024-09-272020Direk, Nuran. (2020). “Öğrenciyi düşündürmeden bir kazanım elde edilemez”, İnsan Hakları Araştırma ve Uygulama Merkezi UNESCO Felsefe ve İnsan Hakları Kürsüsü Bülteni, T.C.Maltepe Üniversitesi. (6), s.11-13.2587 - 148Xhttps://hdl.handle.net/20.500.12415/12830Bugün ülkemizdeki eğitim sisteminin en büyük sorunu, ezbere dayalı olması. Sistem anlamayı değil, ezberlemeyi dayatıyor. Dolayısıyla okuduğunu anlamayan çocukların sayısı giderek çoğalıyor. PISA sınavı sonuçları da en büyük eksiğimizin okuduğunu anlamama olduğunu açıkça gösteriyor. Bu sorunun çözümünde çocuklara sorgulamanın yolunu açan felsefe eğitiminin rolü büyük. Türkiye Felsefe Kurumu Çocuklar için Felsefe Birimi Başkanı ve felsefe öğretmeni Nuran Direk ile Çocuklar için Felsefe Eğitimi, Değerler Eğitimi ve İnsan Hakları Eğitiminin önemi üzerine konuştuk.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğrenciKazanımEğitimTürkiye Felsefe Kurumu“Öğrenciyi düşündürmeden bir kazanım elde edilemez”Other13611