Ergin, ÖmerAkpınar, Ercan2024-07-122024-07-122001Ergin, Ö., Akpınar, E. (2001). Öğrenci merkezli fen öğretimine yönelik bir uygulama. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (84-90 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/5157Tam metin/Full textFen öğretiminde öğrencinin etkili ve kalıcı algılama yapabilmesi için olabildiğince çok duyu organını kulIanması gerekir. Bunun için öğrenci sınıf içinde sürekli aktif ve katılımcı olmalıdır. Öğretmenin rolü, sadece bu öğrenme ortamını hazırlamak ve sürekliliğini sağlamaktır. Bu çalışmada uygulamasına bu yıl başlanacak olan iIköğretim fen bilgisi öğretim programında birbirinin devamı olan 5. sınıf "Hareket ve Kuvvet" ve 7. sınıf "Kuvvet ve Hareketin Buluşması-Enerji" üniteleri ele alınmıştır. Yukarıda belirtilen öğrenci merkezli aktif öğrenme anlayışına göre öğrenme ortamının nasıl düzenleneceği konusunda öğretmene yardımcı olmak amacıyla örnek öğretme materyalleri hazırlanmıştır.For effective teaching in science education the students should be encouraged to use more than one of their sense organs. ln order to do this the students should be let active in the classroom aIl the time. In this study, two chapters are considered: motion and force in fifth class and force motion and energy in seventh class. For student centered teaching in classroom, teaching materials belonging to these chapters were prepared to help the science teachers.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlköğretimFen öğretimiHareket-kuvvet-enerjiJunior schoolScience teachingMotion-force-energyÖğrenci merkezli fen öğretimine yönelik bir uygulamaBook Part9084