Okçabol, Rıfat2024-07-122024-07-122002Okçabol, R. (2002). Eğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri". Köy enstitülerinden kent enstitülerine eğitim kurultayı sorunları-II: mesleki ve teknik eğitim, Maltepe Üniversitesi. c. II, s. 149-161.https://hdl.handle.net/20.500.12415/4967Köy Enstitüleri (KE), eğitim tarihimizin en anlamlı, en yararlı ve hiç unutulmayacak bir olayıdır. UNESCO'nun Hasan Ali Yücel'in 100. doğum yılı olan 1997 yılını Yücel yılı olarak kutlamasının nedenlerinden biri, Yücel'in KE konusundaki başarısıdır. Bu bildiride, KE'nin temel özellikleri incelenip günümüz eğitim süreçleri için çıkarılabilecek dersler ve Kent ya da Köy-Kent Enstitülerine geçme düşünceleri tartışılmaktadır. Köy Enstitüleri'nin Temel Özellikleri KE'nin öne çıkan özellikleri, bu uygulamanın, düşünsel temellere ve siyasal istence dayanması; halkçı, ulusal, devletçi, Cumhuriyetçi, laik, devrimci, gerçekçi ve eğitsel açıdan da çağdaş bir uygulama olmasıdır. KE'nin amaca inanmış ve özverili öğretmenlere sahip olması kadar, öğrencilerin de çalışkan ve özverili olmaları da önemli bir noktadır.trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitimde yeni bir çözüm "kent enstitüleri"Conference Object161149II