Yuzeir, Yuzdzhan RaimTöngür, NejatDilman, Hakan2024-07-122024-07-122014Yuzdzhan, R.Y. (2014). The historical anthropological method for teaching children with special educational needs. Dilman, H. ve Töngür, N. (ed.). 2014 Istanbul International Education Student Congress içinde (87-88 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-66-6https://hdl.handle.net/20.500.12415/5746The present research aims to emphasize the influence of the historical anthropological method for teaching children with special educational needs. This method is widely usable and can be used in a large number of thematic areas, connected with the cultural, historical, social and economical life of the people in one community. lts use at school would help a large stage ot integration for these children in the micro and macro environment. This would be accomplished by teaching the children about the cultural variety and the historical development of the humanity and the social groups in their subjectivity and own logic...Bu araştırma özel eğitime muhtaç çocukların öğretiminde Tarihe Dayalı Antropolojik Yöntemin etkisini vurgulamayı amaçlamaktadır. Bu yöntemin geniş uygulama alanı vardır ve bir toplumdaki insanların kültürel, tarihi, sosyal ve ekonomik yaşamlarıyla bağlantılı olarak çok sayıdaki tematik alanda kullanılabilir. Okulda kullanımı, bu çocukların mikro ve makro çevreyle bütünleşmelerine yardımcı olacaktır. Bu da çocuklara kültürel çeşitliliğe, insanlığın tarihsel gelişimine ve sosyal grupların kendi öznellikleri ve mantığı içinde tanıtımına ilişkin öğretim le gerçekleşecektir. Bu görüşten yola çıkarak bir araştırma yapılmıştır...enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSpecially educated childrenHistorical anthropologyAnthropologyÖzel eğitimli çocuklarTarihsel antropolojiAntropolojiThe historical anthropological method for teaching children with special educational needsÖzel eğitime muhtaç çocukların öğretimi için tarihe dayalı antropolojik yöntemConference Object8887