Yolcu, CemreYalçın, GülKurtoğlu, CerenBalabanlar, ZehranurKaygısız, CansuKılıç, ZeynepVeziroğlu Çelik, Mefharet2024-07-122024-07-122019Yolcu, C., Yalçın, G., Kurtoğlu, C., Balabanlar, Z., Kaygısız, C., Kılıç, Z. ve Veziroğlu Çelik, M. (2019). Erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişiminin ilişkisi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/772Amaç: Bu araştırmanın amacı erken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişimi arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesidir. Erken çocukluk döneminde çocukların gelişimleri bütüncül bir yaklaşımla değerlendirilir. Vygotsky’nin sosyokültürel gelişim kuramına göre dil, bilişsel gelişimin aracıdır ve dil becerisi çocukların bilişsel gelişimlerine katkı sağlar. Bu bağlamda çocuklarda erken matematik becerileri ile dil gelişiminin nasıl bir ilişki içerisinde olduğunu belirlemek büyük önem taşımaktadır. Yöntem: Öğretmenlerin çocukların matematik becerileri ve dil gelişimleri arasındaki ilişkiye dair görüşlerini detaylı olarak inceleyebilmek için nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasına başvurulmuştur. Katılımcılar, İstanbul’da görev yapan 25 öğretmendir. Veriler ilgili literatür ve uzman görüşleri ışığında geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Analizler neticesinde erken çocuklukta matematiğin yeri, matematik etkinliklerinin uygulanma sıklığı, matematiğe yer verilen etkinlik türleri, matematik ve dil becerisinin ilişkisi olmak üzere dört tema belirlenmiştir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessErken çocuklukOkul öncesiMatematikBeceriDil gelişimiErken çocukluk döneminde matematik becerileri ve dil gelişiminin ilişkisiConference Object