Danışman, Ali ŞahinGündüz, Şafak2024-07-122024-07-122018Danışman, A. Ş. ve Gündüz, Ş. (2018). X ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıkları / Purchasing differences between x and y generations in outdoor breakfast consumption. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 22(Özel sayı), s. 707-728.1304-4990https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/458108https://hdl.handle.net/20.500.12415/2563Kahvaltı sektörü, günümüzde yaşanan yoğun iş temposu nedeniyle evlerinden kahvaltı yapmadan çıkan ve genellikle simit veya poğaça gibi atıştırmalıkları tercih eden bireylerin, hafta sonları aileleri ile birlikte dışarıda vakit geçirerek kahvaltı yapma isteğinden ötürü günümüzde oldukça önem kazanmış ve yaygınlaşmıştır. Kuşak teorileri baz alınarak, X ve Y kuşaklarının dışarıda kahvaltı satın alma davranış farklılıkları incelenen bu çalışma, kahvaltı salonu açacak kişiler için fizibilite çalışması niteliğinde olması bakımında da önemlidir. Konu üzerinde daha önce bir araştırma yapılmamış olması, çalışmayı X ve Y kuşağı teorilerine ilişkin literatüre katkı sağlar nitelikte kılmaktadır. Kolayda örnekleme yöntemi ile İstanbul ilinde yaşayan X ve Y kuşağına mensup 432 kişiden Tüketici Tarzları Envanteri kapsamında, anket ile elde edilen verilerin analizinde ölçekte oluşan alt boyut puanları arasındaki farklılık incelenmiş ve yalnızca alışkanlık/marka bağlılığı/odaklılık boyutu düzeyinde X ve Y Kuşağı arasında farklılık oluştuğu görülmüştür.Due to the heavy working conditions today, individuals leaving homes without having breakfast and preferring having snacks or bagels have a desire to spend time with their families having breakfast outside, which makes the breakfast sector very important and growing. This study based on generation theories determines the differences in buying behaviours of the X and Y generations having the characteristics of being a feasibility study for those who intend to run a breakfast room. And contributing to Generation X and Y literature as the research on that area is limited. The analysis of the data gathered by the questionnaires (based on Consumer Style Inventory) sent to the sampling of 432 people belonging to X and Y generations demonstrated that only the subscale scores have a difference only at the level of habit / brand loyalty / focus dimension.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessX KuşağıY KuşağıSatın Alma Davranış FarklılıklarıDışarıda Kahvaltı TüketimiX generationY generationPurchasing differencesOutdoor breakfast consumptionX ve y kuşaklarının dışarıdan kahvaltı satın alma davranış farklılıklarıPurchasing differences between x and y generations in outdoor breakfast consumptionArticle728Özel70722