Erhan, EroğluErgül, Yankı2024-10-252024-10-2520232023Ergül, Y. (2023). Üniversite araştırma ve seçim sürecinde sosyal medyanın etkisi: Maltepe Üniversitesi örneği / The influence of social media on university search and selection process: The case of Maltepe University. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/12944Tam Metin / Full TextBu araştırma, aday öğrencilerin üniversite tercih süreçlerinde sosyal medyanın rolünü analiz etmeyi amaçlayarak gerçekleştirilmiştir. Vaka çalışması yapılan bu araştırmada 153 anket katılımcısı, 30 derinlemesine görüşme katılımcısı ve üniversitenin sosyal medya ekibinin yer aldığı odak grup bulunmaktadır. Bulgular, sosyal medyanın aday öğrencilerin üniversite araştırmalarını şekillendirmede önemli bir araç olarak işlev gördüğünü göstermiştir. Üniversitelerin resmi hesaplarının, kampüs olanakları, akademik kadro ve öğrenci etkinlikleri hakkında paylaşımları, aday öğrencilerin tercihlerinde etkili olmuştur. Akranlarının deneyimlerini yansıtan paylaşımlar da tercihlerde belirleyici bir etken olarak görülmüştür. Bununla birlikte, olumsuz yanları da göz ardı edilmemelidir. Yüzeysel ve reklam amaçlı içeriklerin etkisi, dikkate alınması gereken bir konudur. Diğer taraftan ebeveynlerin de sosyal medyayı tercih sürecine entegre ettiği gözlenmiştir. Üniversitelerin öğrenci odaklı sosyal medya hesapları oluşturması, akranların daha objektif ve kapsamlı paylaşımlar yapması, ebeveynlerin bilinçli bir şekilde rehber materyallerden yararlanması, rektörün aktif sosyal medya kullanımı, sanal kampüs turlarının gerekliliği belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu araştırma, sosyal medyanın üniversite tercih süreçlerindeki rolünün anlaşılmasına katkı sağlamış, üniversite seçim sürecine ve gelecekteki çalışmalara ilham kaynağı olabilecek önemli bulgular sunmuştur.This research was conducted with the aim of analyzing the role of social media in the university preference process of prospective students. The study, which involved a case study, included 153 survey participants, 30 in-depth interview participants, and a focus group consisting of the university's social media team. The findings demonstrated that social media served as an important tool in shaping prospective students' university research. Posts on official university accounts about campus facilities, academic staff, and student activities had an influence on the preferences of prospective students. Posts reflecting the experiences of peers were also seen as a determining factor in preferences. However, the negative aspects should not be overlooked. The impact of superficial and promotional content is a crucial consideration. On the other hand, it was observed that parents also integrate social media into the preference process. It was determined that universities should create student-oriented social media accounts, peers should make more objective and comprehensive posts, parents should use guidance materials consciously, and active social media use by the rector, as well as the necessity of virtual campus tours. In conclusion, this research contributed to understanding the role of social media in university preference processes and provided significant findings that could serve as inspiration for the university selection process and future studies.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal medyaÜniversite seçimiÖğrenci tercihleriAkran etkisiÖğrenci deneyimleriSocial mediaUniversity selectionStudent preferencesPeer influenceParental involvementÜniversite araştırma ve seçim sürecinde sosyal medyanın etkisi: Maltepe Üniversitesi örneği / The influence of social media on university search and selection process: The case of Maltepe UniversityThe influence of social media on university search and selection process: The case of Maltepe UniversityDoctoral Thesis825824