Akçadağ, Mualla2024-07-122024-07-122019Akçadağ, M. (2019). Yeşil pazarlama stratejilerinin algılanan işletme performansı üzerindeki etkisi: İmalat işletmelerinde bir uygulama / Effect of green marketing strategies on perceived business performance: An application in production business. International Congress on Business and Marketing. s. 12-24.978-605-2124-27-7https://icbm.world/?lang=trhttps://hdl.handle.net/20.500.12415/6393Amerikan Pazarlama derneğinin 1975 yılında organize etmiş olduğu “ekolojik pazarlama” seminerinde ilk kez tanımlanmaya başlanmış olan yeşil pazarlama, sürdürülebilir rekabetin artması, tüketicileri koruma için oluşturulan devlet yaptırımları, sosyal sorumluluk bilinci ve çevreci grupların baskısı gibi nedenlerle günümüzde işletmeler için önemli hale gelmiştir. İşletmelerin algılanan işletme performansı boyutları arasında yer alan “kamu yararı” birçok pazarlama konusunda değerlendirildiği gibi yeşil pazarlama stratejileri içerisinde değerlendirilmektedir. Buradan hareketle çalışmanın amacı yeşil pazarlama stratejilerinin algılanan işletme performansı üzerindeki etkisini belirlemektir. Çalışmanın evrenini Sivas ili Organize Sanayi Bölgesi’ndeki imalat işletmeleri oluşturmaktadır. İşletmelerin yeşil pazarlama stratejilerini belirlemek için Üstünay (2008) de kullandığı 15 ifadeden oluşan ölçekten yararlanılmıştır. Algılan işletme performansı içinde Ahmed vd. (1996) tarafından kullanılan 4 ifadeden oluşan ölçek kullanılmıştır. Araştırmada model ve hipotezlerin test edilmesi için anket formu hazırlanmıştır.Green marketing, which was started to be defined for the first time in the “ecological marketing seminar” organized by the American Marketing Association in 1975, has become important for today's enterprises due to the reasons such as the increase of sustainable competition, the state sanctions for protecting the consumers, the social responsibility awareness and the pressure of the environmental groups. The public interest, which is among the perceived business performance dimensions of the enterprises, is evaluated in green marketing strategies as evaluated in many marketing. The aim of this study is to determine the impact of green marketing strategies on perceived business performance. The universe of the study consists of manufacturing enterprises in Sivas Organized Industrial Zone. In order to determine the green marketing strategies of the companies, Üstünay (2008) used scale consisting of 15 expressions. For the perceived business performance, the scale consisting of 4 statements used by Ahmed et al. (1996) was used. A questionnaire was prepared in order to test the model and hypotheses.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessYeşil PazarlamaYeşil ÜrünYeşil FiyatYeşil DağıtımYeşil TutundurmaAlgılan İşletme PerformansıGreen MarketingGreen ProductGreen PriceGreen PlaceGreen PromotionPerceived Business PerformanceYeşil pazarlama stratejilerinin algılanan işletme performansı üzerindeki etkisi: İmalat işletmelerinde bir uygulamaEffect of green marketing strategies on perceived business performance: An application in production businessConference Object2412