Oktik, NurgünTuncer, Mehmet Cenker2024-07-122024-07-1220192019-06Tuncer, M. C. (2019). Kuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakış / A socio-economic inquistion on changing consumption relations between generations (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/11617Bu çalışma İstanbul ilinde ikamet eden Bebek Patlaması, X ve Y kuşaklarına mensup bireyler ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın konusu kuşaklararası tüketim ilişkilerinin incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatürden de yararlanarak tüketime bütüncül bir bakış açısı ile yaklaşmak hedeflenmiştir. Bu hedefe en uygun olacak şekilde araştırmanın yöntemi karma yöntem olarak belirlenmiştir ve araştırma kapsamında 12 kişi ile derinlemesine görüşme gerçekleştirilmiş ve 180 kişiye anket uygulanmıştır. Kuşaklararası tüketimin niteliğine ilişkin kuşaklararasında süregelen ve her kuşağın kendi oluşturduğu ortak bir anlatıya ulaşılmıştır. Bu anlatı doğrultusunda araştırma bulguları, “yokluk”, “ayağını yorganına göre uzatmak”, “tüketim toplumu”, “ihtiyaç” gibi kavramlarla ilişkilendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre kuşakların Türkiye’nin özel tarihinden etkilenmekle beraber evrensel bir anlatının da bir parçası olduğu gözlemlenmiştir.This study was conducted with the members of the Baby Boom, X and Y generations living in Istanbul. The subject of the research is to examine the intergenerational relations of consumption. For this purpose, it is aimed to approach consumption with a holistic perspective by making use of the related literature. In the most appropriate way, the method of the study was determined as a mixed method. A common narrative, between generations on the attribution of intergenerational consumption has been reached. In line with this narrative, the research findings were associated with concepts such as “poverty”, “consumer society” and “necessity”. According to the findings, ıt has been observed that,although affected by turkey's specific condıtıons, generations are part of a universal narrative of history.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketimKuşaklarTüketim ilişkileriÜretim ilişkileriKuşaklararası aktarımConsumptionGenerationsRelations of consumpitonRelations of productionIntergenerational transferKuşaklararası tüketim ilişkilerine sosyoekonomik bir bakışA socio-economic inquistion on changing consumption relations between generationsMaster Thesis