Kutlusoy, ZekiyeTunçel, AhuKarasar, Şahin2024-07-122024-07-122021Kutlusoy, Z. (2021). Felsefi soruşturmanın bilgi edin(dir)me yolundaki yol göstericiliği üzerine. Rehberim Felsefe: Eğitime Felsefece Bakışlar içinde (35-54. ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.https://hdl.handle.net/20.500.12415/4855En genel anlamda eğitim etkinliği, kuramsal ve uygulamalı boyutları olan bilgisel bir ortamda buluşturur eğitmen/öğretmen ve öğrenciyi. Doğru bir biçimde gerçekleştirilmesi gereken bu bilgisel ortamın en yetkin düzeyde bir işlevsellik kazanıp hedefleneni gerçekleştirebilmesi için, öncelikle eğitmenin “bilgi”nin ne olduğuna, bilgi kavramına ilişkin bir bilince sahip olması gerekir. Bunun için de her zaman olduğu gibi en iyi yol gösterici yine felsefedir. Bilgiye yönelik olarak yürüttüğü soruşturmalarıyla felsefe, bir yandan bilgi edinme bir yandan da bilgi edindirme amacı doğrultusunda yol almakta olan eğiticiyi bilgilendirirken dikkatini özellikle kimi noktalara çekip onu bazı açılardan uyarmakta, böylelikle yoluna ışık tutarak yolculuğunu aydınlatmaktadır. Hem zaten David Pears’ın da dediği gibi “bilgi üstüne bilgi, tıpkı öteki bilgi türleri gibi, salt kendisi için peşine düşülmeye değer bir bilgi” değil midir? (Pears, 2004: 15)...trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFelsefi soruşturmaBilgi edinmeBilgi edindirmeYol göstericiÖnermesel bilgiGettier sorunuDeneyim bilgisiBilgi analiziFelsefi soruşturmanın bilgi edin(dir)me yolundaki yol göstericiliği üzerineBook Part5435