Güvercin Seçkin, GökçeGümüş Yalanuz, Naide2024-07-122024-07-1220222022-06Gümüş Yalanuz, N. (2022). Uzaktan eğitim sürecinde muhasebe finansman öğretmenlerinin çevrimiçi derslerde etkileşime ilişkin görüş ve deneyimleri / The view and experiences of accounting finance teachers in terms of interaction in online courses during the distance education process (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/12256Bu araştırmada COVID-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde çevrimiçi ders veren Muhasebe Finansman öğretmenlerinin, derslerdeki etkileşim ile ilgili görüş ve deneyimleri incelenmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji (görüngübilim) desenine dayalı olarak tasarlanmıştır. Çalışmada maksimum çeşitlilik yaklaşımıyla kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin çeşitli illerinde 2020-2021 eğitim öğretim döneminde çevrimiçi ders vermiş olan 18 Muhasebe Finansman öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen veriler tematik analiz ile analiz edilmiştir. Uzaktan eğitim sürecinde ders veren Muhasebe Finansman öğretmenlerinin çevrimiçi derslerde etkileşime ilişkin görüş ve deneyimlerini farklı boyutlarıyla anlamlandırabilmek için metafor analizi yönteminden de yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmenler çevrimiçi derslerdeki deneyimlerini “belirsizlik” ve “etkileşimsizlik” temaları altında konumlandırılan metaforlar ile anlamlandırmışlardır. Oluşturulan 13 metafordan biri etkileşime dair olumlu tutum yansıtırken diğer 12 metafor olumsuz tutum yansıtmaktadır. Öğretmenler çevrimiçi eğitim sürecinde bulanık bir durum içinde olduklarını çevrimiçi derslerde öğrencilerle duygusal bağ kurmada zorlandıklarını ifade etmişlerdir. Süreçte öğrencilerin derslere devamlı bir şekilde katılması sağlanamamıştır. Öğretmenler öğrencileri derse karşı motive etme, ders içi yapılan etkinliklere dâhil etme ve derslere kamera görüntüsü açık olarak katılmasını sağlama hususlarında sorunlarla karşılaşmışlardır. Ders dışındaki iletişim öğrencilerin sahip olduğu teknolojik imkânlar dâhilinde, genellikle telefon ve WhatsApp uygulaması aracılığıyla kurulmuştur. EBA platformunun alt yapısının muhasebe finansman alan derslerini çevrimiçi yürütmek için yeterli olmaması öğretmenleri farklı uygulamalar kullanmaya yönlendirmiştir. Öğretmenlerin teknik bilgisayar bilgilerindeki eksikler veya kullanmak zorunda kaldıkları bu uygulamalara dair bilgilerinin az olması çevrimiçi ders tasarlama sürecini zorlaştırmıştır.In this research, the views and experiences of the Accounting and Finance teachers who gave online lessons during the distance education period troughout the COVID-19 pandemic period were examined. The research was designed based on the phenomenology pattern, one of the qualitative research designs. Snowball sampling method with maximum diversity approach was used in the study. The study group of the research consists of 18 Accounting and Finance teachers who gave online courses in various provinces of Turkey in the 2020-2021 academic year. The obtained data were analyzed by thematic analysis. Metaphor analysis method was also used in order to make sense of the different dimensions of the views and experiences of the Accounting and Finance teachers, who teach in the distance education process, regarding the interaction in online courses. According to the results of the research, the teachers gave meaning to their experiences in online lessons with the metaphors positioned under the themes of "uncertainty" and "non-interaction". One of the 13 metaphors created reflects a positive attitude towards interaction, while the other 12 metaphors reflect a negative attitude. Teachers stated were in a fuzzy situation in the online education process and that they had difficulty in establishing emotional bonds with students in online lessons. In the process, it was not possible for the students to participate in the lessons continuously. Teachers faced problems in motivating students towards the lesson, involving them in in-class activities, and enabling them to participate in the lessons with open cameras. Communication outside the classroom was established within the technological possibilities of the students, usually via telephone and WhatsApp application. The fact that the infrastructure of the EBA platform is not sufficient to conduct the accounting finance courses online has led teachers to use different applications. The lack of technical computer knowledge of the teachers or the lack of knowledge about these applications that they had to use made the online course design process difficult.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessUzaktan eğitimÇevrimiçi eğitimMuhasebe finansman eğitimiEtkileşimli eğitimMetafor analiziFenomenolojiDistance educationOnline educationAcounting finance educationInteractive educationMetaphor analysisPhenomenologyUzaktan eğitim sürecinde muhasebe finansman öğretmenlerinin çevrimiçi derslerde etkileşime ilişkin görüş ve deneyimleriThe view and experiences of accounting finance teachers in terms of interaction in online courses during the distance education processMaster Thesis