Karasar, ŞahinKaya, LeventUncular, Muhittin Hasan2024-07-122024-07-1220212636-745910.26701/uad.884065https://doi.org/10.26701/uad.884065https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/465397https://hdl.handle.net/20.500.12415/9616Ticaret ve alış verişin insanlık tarihi kadar eski olduğunu söylemek mümkündür. Tarih boyunca insanlar temel ihtiyaçlarınıkarşılayabilmek için birbirlerinin sanat, zanaat ve üretiminden de faydalanmış ve bir ticaret kültürü var olmaya ve gelişmeyebaşlamıştır. Kurumlar ellerinde bulundurdukları mevcut müşterilere ilaveten müşteri portföylerini daha da artırmak için farklıprogramlar geliştirmişlerdir. Havacılık sektöründe de müşteri sadakati önemlidir. Ortak amaç ve hedefler doğrultusunda zamanlabirbirlerinin merkezlerinden, mevcut müşteri-yolcu networkundan faydalanmak isteyen havayolları farklı ittifaklar oluşturmuştur.Dünya havacılığında üç büyük havayolları ittifakından bahsetmek mümkündür. Bunlar; 1) Oneworld 2) Skyteam 3) Star Alliance’dır.Körfez taşıyıcıları olarak bilinen Etihad, Emirates ve Qatar Havayollarının diğer üç büyük havayolu ittifakında olduğu gibi bir ittifakoluşturup bu çerçevede müşteri sadakat programları geliştirmeleri, “Körfez İttifakı” şeklinde bir havacılık ittifakı modeli önerisininbu çalışma ile sunulması amaçlanmaktadır. Kalitatif analiz yöntemlerinden biri olan derinlemesine mülakat görüşmesi ile çalışmasonunda amaçlanan “Körfez İttifakı” model önerisine temel teşkil edecek şekilde veri elde edilmesi amaçlanmaktadır.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBir Pazarlama Aracı Olarak Havacılık İttifaklarında MüşteriSadakat Programlarının Yeri: Körfez İttifakı Model ÖnerisiArticle341234653974