Aydınoğlu, OrtaçKurtişoğlu, BelmaÇolakoğlu Sarı, GözdeGirgin-Tohumcu, GoncaUyar, Yaprak MelikeÖzgün, Şirin2024-07-122024-07-122014Aydınoğlu, O. (2014). Piyano eğitiminde Türk eserlerinin seslendirilme durumunun çağdaş eser bağlamında değerlendirilmesi. Porte Akademik Dergisi, İstanbul Teknik Üniversitesi. 9, s. 80-92.2619-9688http://porteakademik.itu.edu.tr/yayin-arsivi/9-sayihttps://hdl.handle.net/20.500.12415/4735Ülkemizde cumhuriyetle birlikte başlayan çağdaşlaşma çalışmaları müzikte de Atatürk’ün önderliğinde ilerlemiştir. “Hayat musikidir, musikisiz hayat mevcut değildir.” sözleri müziğe, “Bir ulusun yeni değişikliğindeki ölçü, musikide değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir.” sözü ve cumhuriyetin ilanından hemen sonra Musiki-i Muallim Mektebi’nin açılması (1924), ülke kalkınmasında müzik eğitimine verdiği öneme birer örnektir (Uçan 1996; Say 1995; Yonat 1987). Bu tarihten itibaren devlet desteği ve özel iştirakler aracılığıyla çok sayıda sanatçı eğitim amaçlı olarak yurt dışına gönderilmiştir...trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessPiyano eğitimiTürk eserleriÇağdaş eserSeslendirmePiyano eğitiminde Türk eserlerinin seslendirilme durumunun çağdaş eser bağlamında değerlendirilmesiArticle92980