Çelen, NerminEryılmaz, Sevgi2024-07-122024-07-1220082008Eryılmaz, S. (2008). 10-11 yaşındaki öğrencilerin benlik kavramları ile bilişsel performansları arasındaki ilişki / The realitionship between self-concept and cognitive performances in students of 10-11 year of age (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/10335Araştırmanın temel amacı 10-11 yaşındaki öğrencilerin bilişsel performansları ile benlik kavramları arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Bilişsel performans Naglieri ve Das (1997) tarafından geliştirilen CAS (Bilişsel Değerlendirme Sistemi) Testi ile Benlik kavramı Piers ve Harris ise Piers Harris Benlik Kavramı Ölçeği ile ölçülmüştür. Araştırmada CAS (Bilişsel Değerlendirme Sistemi)'in dayandırıldığı "Planlama", "Dikkat", "Eş Zamanlı" ve "Ardıl" Bilişsel İşlemlerden oluşan "PASS" teorisi ve Benlik Kavramı ile bilgili bilgiler aktarılmıştır.Araştırmanın örneklemini İstanbul ilinde bir özel okula devam eden 169 çocuk oluşturmuştur. CAS (Bilişsel Değerlendirme Sistemi) bireysel olarak uygulanmıştır. Piers Harris Benlik Kavramı Ölçeği gruplarda uygulanmıştır.Grupların ortalamaları arasındaki farkı belirlemek amacıyla Non-Parametrik Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. İki değişken arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla Non-Parametrik Spearman-Brown Analizi kullanılmıştır. Araştırmada SPSS (Sosyal Bilimler İstatistik Programı) programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda benlik kavramı, zihinsel okul durumu ve popülerlik boyutlarının CAS testi planlama ve dikkat puanları ile anlamlı ilişkisi olduğu bulunmuştur.The basic purpose of this research is to study the relationship between self concept and cognitive performance on Turkish students who are ten and eleven years of age. Cognitive performance has been measured by Cognitive Assesment System (CAS), that was developed by Naglieri and Das in 1997 and self concept has been measured by Piers Harris Children's Self-Concept Scale. For this purpose, firstly PASS (Planning, Attention, Simultaneous, Successful) Theory has been studied because Cognitive Assesment System (CAS) is a neuro psychological assesment system that depend on PASS Theory. Moreover self concept has been introduced.The sample of the research is consist of 169 students coming from goverment school. CAS has been applied individually to the 169 students. Piers Harris has been applied in groups.In the data analyses, to indicate difference among avarage of groups have been calculated by Non-Parametrik Mann Whitney-U and Non-Parametrik Kruskal Wallis. Non-Parametrik Spearman-Brown Analysis was used to examine correlations between two variables. The results have been evaluated by the Social Sciences Statistical Program, SPSS.It is found that there is a significant relationship among self concept, academic self concept, popularity and the scores of Cognitive Assessment System (CAS) Planing and Attention.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilişsel değerlendirme sistemi (Cognitive assessment system)Benlik kavramı (Self-consept)Prefrontal lob (Prefrontal lobe)10-11 yaşındaki öğrencilerin benlik kavramları ile bilişsel performansları arasındaki ilişkiThe realitionship between self-concept and cognitive performances in students of 10-11 year of ageMaster Thesis