Topkara Uslu, AyparÖzütürk, Murat2024-07-122024-07-1220072007Özütürk, M. (2007). Pazarlama stratejileri karması ve pazar odaklılık ile firma performansı ilişkisi; endüstriyel mutfak sektöründe bir uygulama / The reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sector (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/10249Günümüz koşulları çok sert rekabetlerin yaşandığı koşullardır. Bir günde değişen müşteri istekleri, yakalanması çok zor, dakikalarla değişebilen teknolojiler, rekabet edilmesi güç, yeni ve güçlü rakipler karşısında bir firmanın yaşamını sürdürebilmesi için pazarlama yapma ve pazar odaklı olma vazgeçemeyeceği bir unsurdur. Pazar odaklılık denilince, genel algı müşterinin isteklerine uygun davranış biçimlerinin geliştirildiği iş modellerinin oluşturulmasıdır. Klişeleşmiş aynı stratejilerle ilerleme kaydetmenin mümkün olmadığı günümüz pazarlarında, müşterilerin gereksinimlerini ve taleplerini pazarlama vasıtasıyla devamlı güncel tutmak ve yeni müşteriler kazanmaya çalışmak, mevcut rakiplerin ve yeni ortaya çıkacak rakiplerin de bir adım önünde olmamızı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerinin ve pazar odaklılığın etkilerinin firma performansı ilişkisini analiz etmektir. Pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri performans üzerinde oldukça büyük etkilere sahiptir. Bu durum da girişimlerin yüksek gelişmeyi yakalamalarına neden olur. Bu araştırma pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri arasındaki uyumun performans artışına neden olacağını ileri sürer.Günümüz koşulları çok sert rekabetlerin yaşandığı koşullardır. Bir günde değişen müşteri istekleri, yakalanması çok zor, dakikalarla değişebilen teknolojiler, rekabet edilmesi güç, yeni ve güçlü rakipler karşısında bir firmanın yaşamını sürdürebilmesi için pazarlama yapma ve pazar odaklı olma vazgeçemeyeceği bir unsurdur. Pazar odaklılık denilince, genel algı müşterinin isteklerine uygun davranış biçimlerinin geliştirildiği iş modellerinin oluşturulmasıdır. Klişeleşmiş aynı stratejilerle ilerleme kaydetmenin mümkün olmadığı günümüz pazarlarında, müşterilerin gereksinimlerini ve taleplerini pazarlama vasıtasıyla devamlı güncel tutmak ve yeni müşteriler kazanmaya çalışmak, mevcut rakiplerin ve yeni ortaya çıkacak rakiplerin de bir adım önünde olmamızı sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerinin ve pazar odaklılığın etkilerinin firma performansı ilişkisini analiz etmektir. Pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri performans üzerinde oldukça büyük etkilere sahiptir. Bu durum da girişimlerin yüksek gelişmeyi yakalamalarına neden olur. Bu araştırma pazar odaklılık ve pazarlama stratejileri arasındaki uyumun performans artışına neden olacağını ileri sürer.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessPazarlama stratejileri karmasıPazar odaklılıkFirma performansıEndüstriyel mutfak sektörüMarketing strategies mixMarket orientationFirm performanceIndustrial kitchen sectorPazarlama stratejileri karması ve pazar odaklılık ile firma performansı ilişkisi; endüstriyel mutfak sektöründe bir uygulama / The reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sectorThe reletionship of firm performance regarding the marketing strategies mix and market orientation, a study on industrial kitchen sectorMaster Thesis