2024-07-122024-07-122005Uçur, E. (2005). Farklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisi. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi. 1(1-2), s. 147-152.1303-3115https://hdl.handle.net/20.500.12415/6691Bu çalışma, farklı aile tutumlarının çocukların bilişsel işlevlenme etkisini araştırmıştır. Bilişsel performansın erken yaşlarda değerlendirilmesi amacıyla anne-baba tutumlarının ve aile içi etkileşimin bilişsel gelişimi etkileyen faktörlerden biri olarak ele alınması gerektiği düşüncesi literatürde yaygındır. Bu yaklaşım, çocuğa yönelik eğitim anlayışı ve aileye sağlanacak psikolojik-pedagojik destek açısından önemlidir. Araştırmada Jack A. Nagliere ve J.P. Das tarafından geliştirilen ve İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Tamer Ergin'in (2003) standardize ettiği Bilişsel Değerlendirme Sistemi (Cognitive Assessment System-CAS) kullanılmıştır. "Ailelerin çocuk yetiştirme tutumları ve aile üyeleri arasındaki etkileşim, çocukların bilişsel işlevlerdeki performanslarını etkiler'' hipotezi test edilmiş, veriler bu hipotezi desteklemiştir.trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilişsel işlevAileDikkatÖğrenme bozukluklarıOkul öncesi çocukFarklı aile tutumlarının okul öncesi dönem 5 yaş çocuklarının bilişsel performans düzeylerine etkisiArticle1521.Şub1471