Topuz, KübraNişancı, Ceren SılaTütüncü, Fatma2024-07-122024-07-122019Topuz, K., Nişancı, C. S. ve Tütüncü, F. (2019). Erken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/744Amaç: Toplumsal cinsiyet, içinde yaşanılan toplumun kültürel özelliklerine göre birtakım kalıp yargılar taşıyabilir. Çocuklar, kalıp yargıları aile ve çevreleriyle olan ilişkilerinden öğrenirler ve öğrendikleri cinsiyet rollerine uygun davranırlar. Çocuk edebiyatı eserleri, toplumda var olan kadın ve erkek cinsiyetine ilişkin birtakım kalıp yargılar içerebilir. Bu nedenle çocuklar, okuma alışkanlığı kazanırken kalıp yargılar ve cinsiyet ayrımcılığı içeren, hayata önyargıyla yaklaşmalarına sebebiyet veren eserlere maruz bırakılmamalıdır. Bu araştırmanın amacı, erken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarında dilsel ve dil dışı göstergeler aracılığıyla kadın ya da erkek kahramanların aile, iş, okul ve sosyal çevrede hangi rollerle donatıldığı ve hangi kalıp yargıları taşıdığını belirlemektir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessErken çocuklukResimli çocuk kitaplarıToplumsal cinsiyetCinsiyet rolleriErken çocukluk dönemine yönelik resimli çocuk kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin incelenmesiConference Object