Kudun, SunaGürel, EcemAcar, İbrahim HakkıUçuş Güldalı, Şükran2024-07-122024-07-122019Kudun, S., Gürel, E., Acar, İ. H. ve Uçuş Güldalı, Ş. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile okula uyum tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/894Amaç: Duygusal düzenleme, kişinin amaçlarına göre duygularını yönetebilmesi, kontrol edebilmesi anlamına gelmektedir. (Gross ve Thompson, 2007). Olumsuz duyguların düzenlenmeye başladığı dönem okul öncesi dönemdir. Anne-bebek iletişiminden başlayarak duyguların tanınması, kontrol edilmesi ve düzenlenmesi becerileri zamanla gelişmektedir. (Eisenberg ve Valiente, 2004). Çocukların duygu düzenleme becerileri ile okula uyumu arasında ilişki vardır. Park ve Kang (2005) araştırmalarında çocukların duygu düzenlemesi ve okul uyumunun anlamlı bir şekilde ilişkili olduğu bulmuştur. Duygularını düzenleyebilen çocuklar düzenleyemeyen akranlarına göre okula daha iyi uyum sağlayabilmektedir. Çocukların duygularını düzenlemesi onların okula uyumuna katkısı düşünüldüğünde, bu araştırmanın amacı okul öncesi kurumlara devam eden çocukların duygu düzenleme becerileri ile onların okula uyum tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessDuygu düzenlemeOkula uyumOkul öncesi çocuklarÖğretmenlerOkul öncesi dönem çocuklarının duygu düzenleme becerileri ile okula uyum tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesiConference Object