Telli Yamamoto, GoncaÖzbek, Özlem2024-07-122024-07-1220032003Özbek, Ö. (2003). Türkiye’de e-eğitimin internette pazarlama stratejileri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/10178Günümüzün hızla gelişen teknolojileri eğitim sektöründe değişmelerin yaşanmasını sağlamıştır. Bu değişimler işletmelerin verimliliklerini artırır. İşletmelerin performansları verimlilikleriyle orantılıdır. Verimliliği arttırmadaki en önemli etkenlerden biri de çalışanların aldığı eğitimlerdir. Geleneksel eğitim veren işletmeler/kurumlar incelendiğinde farklı bölgelerdeki çalışanların bir araya gelebilmesi için yüksek seyahat ve konaklama masraflarıyla karşı karşıya kalınmaktadır. Ayrıca çalışanların eğitim sürecinde günlük işlerini yapamamalarından dolayı oluşan üretim kaybı direkt verimliliği azaltmaktadır. Oysa bir çalışanın kullandığı araçlar, görevinde gereken yetkinlikler, yeni programlar konusunda ne kadar hızlı ve kapsamlı bir şekilde eğitim alabilirse yaptığı işteki verimliliği de bir o kadar artacaktır. İlk zamanlar bilgisayar destekli eğitim olarak adlandırılan ve öğrenenin geleneksel eğitim ile edindiği bilgilere takviye olarak, bilgisayardan yararlandığı eğitim biçimleri ortaya çıkmıştır. 2000’li yılların başlarında dünyadaki yayılımına paralel olarak Türkiye’de internet üzerinden eğitim yeni yeni gündeme gelmeye başlamıştır. e-Eğitim Türkiye için gelişmekte olan bir sektördür. e-Eğitim projeleri geleneksel eğitimdeki verimliliği düşüren faktörleri ortadan kaldırarak, maliyetleri düşürürken, verimliliği artırmaya yönelik olarak çalışanları, tedarikçileri, bayi ve müşterileri eğitmek için olanak sağlamaktadır. Türkiye’de sayıları yaklaşık yirmi civarında işletme ve üniversite e-eğitim hizmeti vermektedir. e-Eğitimin hızla yayılmasını sağlayacak en önemli faktörlerden biri de e-eğitimin doğru bir şekilde pazarlanmasıdır. e-Eğitim internet üzerinden verilen eğitim olduğuna göre pazarlamasının da internet üzerinden yapılması bir o kadar önemlidir. İnterneti olmayan öğrenenlere ulaşma noktasında ise CD’de hazırlanan eğitimler bayilik sistemiyle ya da doğrudan satış yöntemi ile de pazarlanabilir. Bu araştırma Türkiye’de işletmelerin/kurumların e-eğitimi internette pazarlama sırasında uyguladıkları stratejilerin, karşılaştıkları engellerin tespiti ve engellerin aşılması için gerekli çözüm önerilerinin sunulmasına yönelik olarak gerçekleştirilmiştir.The rapid growth of technologies of today's world have led to changes in training sector. The performances of organisations are in proportion with their productivity. One of the most important factors in increasing the productivity is the training received by the employees. When the organisations/institutions providing traditional training are examined, high costs of travel and accommodation are observed in order to bring employees from different regions together. Moreover, the loss of production stemming from the employees' failing to perform their daily works during the training period reduces the direct productivity. However, the faster and the more comprehensive an employee receives training on the tools used, the competencies and new programs required in his duties; the more his productivity in the work performed will increase. At the beginning, computerised training styles, which are named as computer aided training, have appeared as a support to the knowledge received by the learner in traditional training. At the beginning of 2000’s, in line with its global expansion, training trough Internet entered into agenda in Turkey for the first time. e-learning is a developing sector for Turkey. e-Learning projects eliminate the factors decreasing productivity in traditional training and reduce the costs, as well provide opportunity to train the employees, suppliers, distributors and customers towards increasing the productivity. Approximately twenty companies and universities provide e-learning services in Turkey. One of the most important factors that may enable the fast expansion of elearning is marketing e-learning in a correct way. Because e-learning is a training given on Internet, it should also be marketed via Internet. Trainings prepared in CD's can also be marketed through distributorship system or direct marketing method in order to reach the learners who do not have access to Internet. This study has been carried out in order to determine the strategies applied and the challenges faced by the organisations/institutions in Turkey during the marketing of e-learning via Internet, and to propose the required solutions in order to come over these challenges.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkiye’de e-eğitimin internette pazarlama stratejileriMaster Thesis