Ölmez, OkşanGeban, ÖmerErtepınar, Hamide2024-07-122024-07-122001Ölmez, O., Geban, Ö., Ertepınar, H. (2001). Dördüncü sınıf öğrencilerinin dünya ve gökyüzü konularındaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi. Yeni Binyılın Başında Türkiye'de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu içinde (172-175 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/5113Tam metin/Full textBu çalışmanın temel amacı, kavramsal değişim yaklaşımının dünya ve gökyüzü konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesine olan etkisini incelemektir. Çalışmada ilköğretim 4. sınıflarda " Dünya'mız ve Gökyüzü " ünitesi konularından bazı başlıklar temel alınmıştır. Bir özel ilköğretim okulunun 4. sınıflarından iki tanesi seçilmiş, bunlardan deney grubu olarak seçilen sınıfa işlenen konularla ilgili kavramsal değişim yaklaşımını destekleyen "Kavramsal Değişim Metni" kontrol grubu olan diğer sınıfa ise geleneksel öğretim yaklaşımlarını içeren ve düz anlatım ağırlıklı olan "Geleneksel metin" verilmiştir. Kavramsal değişim metninde yer alan aktiviteler ve sorular öğrencilerin konulara ilişkin taşıdıkları kavram yanılgılarını ortaya koyacak nitelikte hazırlanmış: tartışma, deney, drama ve kavram haritalarını içeren öğretim yöntemleri ile öğrencilerde önceden belirlenmiş yanılgılar giderilmeye çalışılmıştır. Alınan sonuçlar, kavramsal değişim yaklaşımının öğrencilerin dünya ve gökyüzü konularındaki kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğunu göstermiştir.The main aim of the study was to investigate the effect of the conceptual change approach on remediation of students misconceptions related to earth and sky concepts. In this study some basic titles of the chapter "The Earth and the Sky" for the 4th grade level were taken. In a private school two of the 4th grade classes were chosen one of which was determined as experimental group and received conceptual change based instruction. The other group namely control group received traditional text insruction. The activities and questions in the conceptual change texts were prepared in such a way that the students misconceptions could be determined and these misconceptions were tried to be remediated by the teaching methods including discussion, experiment, drama and concept map. The results taken indicated that the conceptual change approach was effective on remediation of students misconceptions related to earth and sky conceps.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessKavram yanılgısıKavramsal değişim metniDünya ve gökyüzü kavram testiDünya ve gökyüzü ilgi ölçeğiMisconceptionConceptual change textEarth and sky conception testEarth and sky interest scaleDördüncü sınıf öğrencilerinin dünya ve gökyüzü konularındaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisiBook Part175172