Dönmez, ÖzlemSözen, GizemDemirkaya, Elanur2024-07-122024-07-122019Dönmez, Ö., Sözen, G. ve Demirkaya, E. (2019). Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal değerler kazanımlarının farklı değişkenlere göre incelenmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/778Amaç: Okul öncesi eğitim, çocuğun toplum içinde uyumlu yaşayabilmesi için bazı değerleri içselleştirmesini sağlar. Dünya ve Türkiye’de okul öncesi dönemde sosyal değerler eğitimi ile ilgili yeterli çalışmaya rastlanmaması, bu çalışmayı önemli kılmaktadır. Bu araştırmanın genel amacı; okul öncesi dönem çocuklarının sosyal değerler kazanımlarının farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda okul öncesi dönem çocuklarının sosyal değerler kazanımları çocukların yaşına, cinsiyetine, okul öncesi eğitim alma süresine, anne ve baba eğitim durumuna, sınıf mevcuduna, aile çocuk sayısına, anne ve baba yaşına, anne çalışma durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenecektir. Yöntem: Bu çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden “İlişkisel Tarama Modeli'” kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubu Maltepe ilçesinde MEB'e bağlı 2 devlet anaokuluna devam eden 200 çocuktur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen “Aile Bilgi Formu” ve Atabey ve Ömeroğlu (2016) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Sosyal Değerler Kazanım Ölçeği” kullanılmıştır. Veriler istatistik paket programına girerek program aracılığıyla çözümlenmiştir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessDeğerSosyal değerDeğerler eğitimiOkul öncesiOkul öncesi dönem çocuklarının sosyal değerler kazanımlarının farklı değişkenlere göre incelenmesiConference Object