Güney, AslıKaya, ElifBıdı, KübraGündüz, KübraAltın, ÜmütCeylan, Şehnaz2024-07-122024-07-122019Güney, A., Kaya, E., Bıdı, K., Gündüz, K., Altın, Ü., Ceylan, Ş. (2019). Çocukların oyuncakları: uyaran fazlalığı doyuran azlığı. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/824Giriş: Çocuk oyuncaklar aracılığıyla paylaşma, yardımlaşma, işbirliği gibi sosyal alana ilişkin becerilerini geliştirmekte, mutluluk, üzüntü, kızgınlık gibi duygularını rahat bir şekilde ifade etme olanağı bulmaktadır (Canlı, 214: 27). Oyuncaklar, çocukların oyun yönelimleri ve oyunun teması ile yakın ilişkisi bulunmaktadır (Kim, 2002). En iyi oyuncağın çocuğun sadece bir kez oynayıp bıraktığı değil sürekli oynamak isteyeceği, oynadığı süreçte ona haz veren oyuncak olduğu söylenmektedir (Egemen ve diğ. 2004: 40).trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessOyuncakDoyumsuzlukDuyarsızlıkGelişimÇocukların oyuncakları: uyaran fazlalığı doyuran azlığıConference Object