Ibrahimova, AisuluZorkaya, NurMarangoz, MerveTezel, Zeynep Ece2024-07-122024-07-122015Ibrahimova, A. (2015). Pre-service teachers' views on the use of a lipped class-room approach. Zorkaya, N., Marangoz, M. ve Tezel, Z.E. (ed.). 2015 İstanbul International Education Student Congress (51-52 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-70-3https://hdl.handle.net/20.500.12415/5711This article is a report on an introduction of a "flipped classroom" approach to lectures in a final-year courses. The flipped classroom describes a reversal of traditonal teaching where students gain first exposure to new material outside of class, usually via reading of lecture videos and then class time is used to do the harder work of assimilating that knowledge through strategies such as problem-solving, discussion or debates. (Vanderbilt Uni- versity. Center for Teaching).Bu makale "teknoloji sınıfı' yaklaşımının son yıl derslerinde kullanımına ilişkin yapılan öneriye bir giriştir. Geleneksel öğretimin karşı konumunda tanımlanan "teknoloji sınıfı öncelikle öğrencilerin sınıf dışında okuma ya da öğretim teknikleri videoları gibi yeni öğretim materyallerine maruz kalması şeklindeyken daha sonra sınıf içerisinde bilgiyi asimile etmek için problem çözme ve tartışma gibi sert çatışmaları ve stratejileri kullanır. (Vanderbilt Üniversitesi, Öğretim Merkezi).enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessFlipped classroomTraditional teachingReading-teaching techniquesTeknoloji sınıfıGeleneksel öğretimOkuma-öğretim teknikleriPre-service teachers' views on the use of a lipped class-room approachStajyer öğretmenlerin teknoloji sınıfı önerisine ilişkin görüşleriConference Object5251