Nuhoğlu, Hasretİnce, AybükeDede, Ayşe Altınay2024-07-122024-07-122022Nuhoğlu, H., İnce, A. ve Dede, A. A. (2022). Potansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce". Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (24-24 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.978-605-2124-51-2https://hdl.handle.net/20.500.12415/6598Bir ya da birden fazla alanda yüksek düzeyde performans sergileyerek yaşıtlarına göre anlamlı derecede farklılık gösteren bireyler özel yetenekli birey olarak tanımlanmaktadır. Bu bağlamda potansiyeli yüksek olan öğrencileri fark etmek, potansiyeline uygun olarak desteklemek ve yüksek potansiyelin getirilerini anlamak öncelikli çabamız olmalıdır. Bu çalışmanın konusu bilişim alanına yüksek düzeyde ilgi ve merakı olan öğrencimizin merak ve motivasyonunu canlı tutmak, sistemli ve düzenli şekilde hazırlanmış bir eğitim planlanması ve yürütülmesi, öğrenciye uygun ortam ve olanakların hazırlanarak süreç boyunca sunulmasıdır. Çalışmanın amacı, öğrencinin akranlarından farklı olan bilişsel düzey ve yeteneklerini, ilgi ve yetenekleri bağlamında desteklemek; potansiyelini mümkün olduğunca en üst düzeye çıkarmaya çalışmaktır. Bu ana amaç bağlamında öğrenmeye ilgisini canlı tutmak, kavramları ve fikirleri daha karmaşık düzeyde öğrenmek, zorlayıcı ortamlarda mücadele etmek, ilgilendiği konuya yönelik derinlemesine öğrenme sağlamak, yaratıcılığın gelişimi için fırsat sunmak, otonom öğrenen haline getirebilmek gibi alt amaçlar hedeflenmiştir...trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖzel yetenekYüksek potansiyelDüşünme becerileriYaratıcılıkPotansiyelin farına varmak: "bir merak, bin düşünce"Other2424