Şahin, BaharKoca, BetülPir, EylülDülgar, Güzide DamlaKılıç, Hilal2024-07-122024-07-122019Şahin, B., Koca, B., Pir, E., Dülgar, D. E., Kılıç, H. (2019). Okul öncesi dönemde öğretmenlerin şiddete ilişkin görüşleri. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/656Bu çalışma, TRT kurumu tarafından yayımlanan TRT Çocuk Dergisi’ndeki seçili materyallerin farklılıklar ve toplumsal cinsiyet değişkenleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2010 yılında yayınlanmaya başlayan TRT Çocuk Dergisi’nin 2019’a kadar yayınlanmış olan 100 adet sayısı oluşturmaktadır. Çalışma modeli, nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme yöntemidir. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan Toplumsal Cinsiyet Kontrol Listesi” ve “Farklılıklar Kontrol Listesi” kullanılmıştır. TRT Çocuk Dergisi’nin kapak sayfası, hikâye sayfaları, karikatür ve meslek tanıtımı sayfaları için ayrı ayrı analiz edilmiştir. Dergilerin veri analizi içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Araştırma bulgularında toplumsal cinsiyet rollerinde kadın ve erkek olarak belirgin farkların ve cinsiyete yönelik ayrıştırmaların olacağı yönünde olup bu ayrıştırmanın farklılıklar boyutunda da olacağı öngörülmektedir. Bu çalışma sonucunda elde edilen bulgular ışığında TRT Çocuk Dergisi’nin içeriğine yönelik öneriler geliştirilecektir.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇocuk dergiciliğiTRT Çocuk DergisiToplumsal cinsiyet rolleriFarklılıklarKapsayıcılıkAyrıştırmaTRT çocuk dergisinin farklılıklar ve toplumsal cinsiyet rolleri boyutunda incelenmesiConference Object