2024-07-122024-07-122006Sabah, Ş. (2006). Okuma yazma kursuna katılan yetişkin kadınların eğitim öncesi ve sonrası davranışlarının karşılaştırılması. Maltepe Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi Dergisi. 1(1-2), s. 107-120.1303-3115https://hdl.handle.net/20.500.12415/6698Bu çalışmada, yetişkin okuma-yazma kurslarına yeni başlayan kadınlarla kursa katılıp okur-yazar olmuş ikinci kademe kurslara devam eden kadınlar arasında kurs öncesi ve kurs sonrası hayata bakış, düşünce ve davranışlar arasında farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Bu farkı belirlemek amacıyla kendini değerlendirme ölçekleri ve kişisel bilgi anketleri kullanılmıştır. Her iki grup arasında, eğitime verdikleri değer bakımından farklılık bulunmuştur. İkinci kademe kursa devam eden kadınların eşlerinin eğitim düzeyi ve eğitim durumunun, birinci gruptan daha iyi, olduğu bulunmuştur. Kadınların eğitim sorununun, erkeklerin eğitilmesiyle aşılabileceği sonucuna varılmıştır.trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim sorunuokur-yazarlık sorunuKadın HaklarıOkuma yazma kursuna katılan yetişkin kadınların eğitim öncesi ve sonrası davranışlarının karşılaştırılmasıArticle1201.Şub1071