Tamimi, Aisha AlSalta, Zehra HandanKoca, Ayça ÖzkanGezer, Murat FevziCoşkun, SemaGülbay, Hasret Özdemir2024-07-122024-07-122015Tamimi, A.A. (2015). Globalization of brand and consumer perception. Salta, Z.H. (ed.). 2015 İstanbul International Student Congress: Faculty Of Fine Arts (66-67 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-73-4https://hdl.handle.net/20.500.12415/5782The purpose of this dissertation was to explore how brand identity strategy has an impact on the consumer perception. The obstacles was to find the differences that existed between the desired and the reflected image, because there was not enough evidence to prove perceptions. The author investigated the area of brand perception by consumers and how the process is planned and measured to be viewed in the future, before identifying the potential difference between the realistic brand identity strategy arched over the ideal brand image perception.Bu tein amacı marka kimliği stratejisinin tüketici algısı üzerindeki etkisini keşfetmek olmuştur. Algıyı kanıtlayacak yeterli delil olmadığından, istenen ve yansıyan görüntünün arasındaki farkları bulmayı önleyen engeller vardı. Yazar, tüketiciler tarafından tasarım algısı alanının nasıl olduğunu, gelecekte sürecin nasıl planlanacağı ve ölçüleceğini, gerçekçi marka stratejisi ve ideal marka imaj algısı arasındaki potansiyel farklılıkları araştırdı.enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessBrandConsumerStrategyConsumerMarkaMüşteriStratejiTüketiciGlobalization of brand and consumer perceptionMarka ve müşteri algısında küreselleşmeConference Object6766