Çuhadaroğlu, AlperKıldıran, Yasemin2024-07-122024-07-1220192019Kıldıran, Y. (2019). Lise öğrencilerinin zorbalıkla baş etme düzeyleri ve zorbalık eğilimi düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi / Examination of the relevance between coping with bullying levels and bullying tendency levels with computer game addiction of high school students (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/11675Bu çalışmada lise öğrencilerinin zorbalıkla baş etme ve zorbalık eğilimi düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Tekirdağ ilinin Süleymanpaşa ilçesinde eğitim gören 444 lise öğrencisiyle bu çalışma yürütülmüştür. Katılımcılar rastgele, seçkisiz ve gönüllülük esasına göre seçilmiştir. Katılımcılardan Kişisel Bilgi Formu, Zorbalık Eğilimi Ölçeği, Zorbalıkla Başetme Ölçeği ve Çocuklar İçin Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçekleri kullanılarak veri toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılmış olup; analizler için Pearson Korelasyon Analizi, Bağımsız Grup T Testi ve Tek Yönlü Vasyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, zorbalıkla baş etme düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasında negatif yönde, zorbalık eğilimi düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasında da pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Araştırma sonuçları genel olarak alanyazın çalışmaları ile tutarlı olup alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır. Son olarak ileride yapılabilecek çalışmalar için önerilere yer verilmiştir.In this study; it has aimed to examine the relevance between coping with bullying and bullying tendency levels of high school students with computer game addiction. For this purpose, this study was conducted with 444 high school students who are studying in Tekirdağ’s Süleymanpaşa district. Participants was selected randomly, unrequited and voluntarily. Personal Information Form, Bullying Tendency Scale, Coping with Bullying Scale and Computer Game Addiction Scale for Children used to collect data from participants. SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences) program used for data analysis; Pearson Correlation Analysis, Independent Group T Test and One-Way Analysis of Variance (ANOVA) used for analyzes. As a result of study, there is negative correlation between levels of coping with bullying and computer game addiction and positive correlation between bullying tendency levels and computer game addiction. The results of this study generally consistent with other studies in the literature and has discussed in the frame of the literature. Finally, suggestions for further studies has given.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZorbalıkla başetmeZorbalık eğilimiBilgisayar oyun bağımlılığıCoping with bullyingBullying tendencyComputer game addictionLise öğrencilerinin zorbalıkla baş etme düzeyleri ve zorbalık eğilimi düzeyleri ile bilgisayar oyun bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesiExamination of the relevance between coping with bullying levels and bullying tendency levels with computer game addiction of high school studentsMaster Thesis