Toprak, Tuğba Elif2024-07-122024-07-122019Toprak, T. E. (2019). Internationalization, mobility and englishization in higher education across OECD countries / OECD ülkeleri yükseköğretiminde uluslararasılaşma, hareketlilik ve ingilizceleşme. Üniversite Araştırmaları Dergisi. 2(1), s. 12-17.2636-7459https://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/44899/490903https://hdl.handle.net/20.500.12415/2647Avrupa Birliği politikalarının açık bir şekilde çokdillilik kavramını desteklemesine karşın, uluslararasılaşmanın Avrupa yükseköğretim sisteminin dil topoğrafyası üzerindeki etkisi gittikçe artmaktadır. Bologna sonrası süreçte yükseköğretim kurumlarının daha uluslararası ve yetkin öğrenci ve araştırmacıları bünyelerine çekme isteği, İngilizcenin Avrupa kıtasındaki çok önemli sayıda yükseköğretim kurumunda eğitim dili olmasına sebebiyet vermiştir. Özellikle, akademideki rekabetçiliğin yol açtığı baskılar pek çok yükseköğretim kurumunun uluslararasılaşma ile İngilizceleşme kavramı arasında doğrudan bir bağlantı kurmasına neden olmuştur. Bu durum, İngilizcenin dünya ölçeğinde ortak dil olarak pozisyonunu güçlendirmiştir. Bu makalede, uluslararasılaşma, dil politikaları ve İngilizceleşme hususları OECD uluslararası öğrenci hareketlilik verilerine dayanılarak eleştirel bir bakışla irdelenmektedir. Bunun yanı sıra, mevcut makalede, yükseköğretim kurumlarında uluslararasılaşmayı sağlamak amacıyla yabancı dil politikalarının uygulanması halinde dikkat edilmesi gereken çeşitli pratik ve pedagojik hususlar ele alınmıştır.Although the European Union policies explicitly support the notion of multilingualism, the impact of increasing internationalization on the linguistic landscape of the European higher education system has been dramatic. In the post-Bologna period, the desire of higher education institutions to attract a more skilled and diverse body of students seems to turn English into the medium of instruction of a significant number of higher education institutions based in the continent. Particularly, competitiveness in the academic market that leads to bottom-up and top-down pressures within universities to become more international may have caused many higher education institutions to directly associate internationalization with Englishization. As this situation reinvigorates the status of English as the lingua franca, the present article investigates the links between internationalization, language policies, and Englishization through having a closer look at the OECD international student mobility data. The article also points to several practical and pedagogical considerations involved in implementing language policies in higher education.enCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessInternationalizationLanguage policyEnglish-medium instruction (EMI)Student mobilitUluslararasılaşmaDil politikalarıEğitim dili olarak İngilizceÖğrenci hareketliliğiInternationalization, mobility and englishization in higher education across OECD countriesOECD ülkeleri yükseköğretiminde uluslararasılaşma, hareketlilik ve ingilizceleşmeArticle171122