Saglam, Esra2024-07-122024-07-1220191303-328X10.25282/ted.517847https://doi.org/10.25282/ted.517847https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/409292https://hdl.handle.net/20.500.12415/9859Empati tıpta vazgeçilmez bir beceridir ve profesyonelliğin ayrılmaz birparçasıdır. Dünya tıp literatürü incelendiğinde, empati, yeterli bilimselilgiyi görmemiş ve tıbbın biyomedikal parçasının gölgesinde kalmaktaolmasına rağmen etkili iletişim becerileri açısından tıp disiplinlerindegiderek önem kazanan bir kavram haline gelmektedir. Günümüzde,iletişim becerileri ve onun bir parçası olan empati eğitimi dünyanınpekçok ülkesinde, tıp fakültelernin akademik programlarında yeralmaktadır. Empati konusunda yapılan çalışmalar, bazı tutarsızlıklartaşısa da, tıp eğitimi süreci ve sonrasında empatide önemli kayıplarolduğunu ortaya koymaktadır. Bu olumsuz durumun eğitim müfredatındayapılacak değişiklikler ile telafi edilebileceği düşünülse de, bu konudayapılan çalışmalar, empati yeteneğini geliştirmek için yapılacak müfredatreformları ve revizyonların, tıbbın özündeki modernist paradigmaya değil, insani ilişkiler, empati veşefkat üretmeye dayanan felsefi paradigmaya dayandırılması gerektiğini düşündürmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTıp Fakültelerinde Empati Eğitimine Genel Bir Bakış, Geliştirmek İçin Neler Yapılabilir?Review Article69556240929218