Çetin, ŞahinŞenaras, Bahriye2024-07-122024-07-1220181302-56002791-7657https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/329598https://hdl.handle.net/20.500.12415/9498Bu araştırmanın amacı, ilk ve ortaokullarda öğrenci velilerinin okul müdürlerive öğretmenler üzerinde baskı uygulayıp uygulamadıklarına, baskınınhangi konularda yoğunlaştığına ve sonuçlarına ilişkin algıları belirlemektir. Nitelbir çalışma olarak desenlenen araştırma, 2015-2016 Eğitim-Öğretim Yılında İstanbulili Kartal ilçesindeki 10 okul müdürü (5 ilkokul müdürü, 5 ortaokul müdürü)ve 10 öğretmen (5 ilkokul öğretmeni, 5 ortaokul öğretmeni) ile görüşülerek gerçekleştirilmiştir.Verilerin toplanmasında, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğikullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile çözümlenip yorumlanmıştır.Öğretmenlerin daha çok notlar, ödevler ve sınıf içi konularda; müdürlerinise öğretmen görevlendirme, belirli bir sınıfa kayıt yaptırma, sınıf veya öğretmendeğiştirme konularında baskıyla karşı karşıya kaldıkları bulunmuştur. Özellikleöğretmenlerin karşı karşıya kaldıkları baskılar sonucunda duygusal ve psikolojikbirtakım sorunlar yaşayabildiğini ve baskıyı kişisel yaşantılarına yansıttıklarınıifade etmişlerdir. Çalışmanın son bölümünde uygulayıcılara ve araştırmacılarayönelik öneriler sunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessOKUL MÜDÜRLERİ İLE ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE İLK VE ORTAOKULLARDA VELİ BASKISI: NİTEL BİR ARAŞTIRMAArticle17622015732959847