Balcı, DilaraÇarkcı, DilvinŞahin, NaileGüngör, Simge2024-07-122024-07-122019Balcı, D., Carkcı, D., Şahin, N. ve Güngör, S. (2019). Okul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerine yönelik öğretmenlerin öz yeterlilikleri ve kullandıkları yöntemler. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/819Amaç: İnsan ve doğa ayrılmaz bir ikili olduğundan, okul öncesinde fen eğitimi gün geçtikçe artmakta olan bir öneme sahiptir. Çocuklar devamlı çevreyi inceleyen meraklı birer araştırmacıdırlar. Bu küçük bilim insanlarının meraklarını irdeleme, gözlemleme ve keşfetmelerini sağlama da okul öncesi öğretmenlerine büyük sorumluluk düşmektedir. Araştırmanın amacı Trabzon ili ile sınırlı okul öncesi öğretmenlerinin fen ve doğa etkinliklerine karşı bilgi düzeyleri, kullandıkları yöntem ve teknikleri, materyal tercihleri ve çevre koşulları gibi etkenleri belirlemektir. Yöntem: Araştırma nitel verilere dayalı planlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Trabzon İline Bağlı 25 öğretmen görüşmelerinden oluşmaktadır. Veriler soru-cevap yoluyla toplanmıştır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessFen ve doğa öğretimiÖğretmen yeterlilikleriYöntemOkul öncesi eğitimde fen ve doğa etkinliklerine yönelik öğretmenlerin öz yeterlilikleri ve kullandıkları yöntemlerConference Object