Madendere, ZelihaDurmuş, YağmurPehlevan, BernaCan, Reyhan2024-07-122024-07-122019Madendere, Z., Durmuş, Y., Pehlevan, B. ve Can, R. (2019). Okul öncesi çocuklarda mekânsal becerilerin değerlendirilmesi. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/757Amaç: Okul öncesi dönem, çocuklarda temel mekânsal kavramların kazanıldığı önemli bir dönemdir. Milli Eğitim Bakanlığının Okul Öncesi Eğitim Programında, mekânsal becerilerle ilgili kazanımların arasında, 48-60 aylık çocuklar için “mekânda konum ile ilgili yönergeleri uygular.” , 60-72 aylık çocuklar için “Bir dizi içerisindeki nesneleri birbirine göre konumlarını söyler.” ifadeleri yer almaktadır. Çocukların mekânsal becerileri kazanmaları ve bu becerileri günlük hayatta kullanabilmeleri gelişimsel açıdan önemli bir yer taşımaktadır. Bu bilgiler ışığında çalışma çocukların mekânda konum becerilerini değerlendirmek amacıyla planlanmıştır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessMekânda konumMatematikOkul öncesiOkul öncesi çocuklarda mekânsal becerilerin değerlendirilmesiConference Object