Telli Yamamoto, Gonca2024-07-122024-07-1220202636-745910.26701/uad.702735https://doi.org/10.26701/uad.702735https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/426645https://hdl.handle.net/20.500.12415/9592Bu çalışmada girişimci ve yenilikçi üniversite kavram ve uygulamaları ele alınmakta girişimci ve yenilikçi üniversiteyeyol açan koşullar ve gelişmeler üzerinde durulmaktadır. Çünkü üniversiteler toplumsal kalkınma açısından da büyüksorumluluk taşımaktadır. Devlet, sektör ve üniversite; işbirlikleri sağlama ve sorunlara çözüm getirme amacıylayenilikçi ve girişimci üniversite yapısı arayışına girmişlerdir. Bu durum gelişmiş ve hatta sanayileşmiş toplumlarda dahahızlı görülmüştür. Bu çalışmada girişimci ve yenilikçi üniversite kavram ve yapısı betimsel olarak mütalaa edilmektedir.Makalede gelişmiş batılı ülkelerdeki girişimci üniversite modelleri üzerinde durulmuş, girişimcilik, yaratıcılık veyenilikçi üniversite kavramlarına değinilmiştir. Bu gelişmelerin ışığında girişimci üniversite kavramı ve girişimciüniversite modelinin temelleri konuları tartışılmıştır. Ayrıca temel konu girişimci üniversite olunca girişimci, üniversiteve ekonomik kalkınma kavramları çoğunlukla birlikte değerlendirildiğinden 2000’li yıllar sonrasındaki ekonomikkalkınma girişimcilik ve üniversite konulu bazı çalışmalar irdelenmiştir. AB ve ABD’deki farklılıklar kısmen ele alınmışkısaca araştırma ve patent konusunda üniversitelerin önemi üzerinde durulmuştur. Sonuçta ise girişimci ve yenilikçibir üniversite olmak için gerekli unsurlar olan girişimcilik kültürünü geliştirme yönlü çabalar ve buna ilişkin üniversiteyöneticilerinin destekleri olması gerekliliği ifade edilmiştir. Girişimci üniversite konusunda uygulamaların birden çokve farklı düzeylerde gerçekleşebildiği vurgulanmıştır. Girişimci üniversite uygulamalarına yönelik olarak akademisyen,öğrenci, çalışan ve araştırmacılarının girişimcilik, yenilik veya yaratıcılık anlamında gelişimini sağlayabilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessGirişimci Yenilikçi ÜniversiteArticle481444266453