Damiano, QuerinYurt, SeherGöktaş, Sonay Baltacı2024-07-122024-07-122015Damino, Q. (2015). University education to transcultural nursing: the case of Udine. Yurt, S. ve Göktaş, S.B. (ed.). 2015 İstanbul International Student Congress School Of Nursing (15-17 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-71-0https://hdl.handle.net/20.500.12415/5808ln ltaly the nursing has implemented significant changes in recent years; the nurses of tomorrow are expected to have advanced capabilities and competencies in social sphere. The ltalian University has always given a good response to this challenge, by giving for the future nurses more clinical, relational and management skills, but there is not enough attention for the intercultural education of their students.İtalya'da hemşirelik son yıllarda ciddi değişimlere sahip olmuştur. Yarının hemşireleri toplum nezdinde daha gelişmiş kabiliyete ve donanıma sahip olmaları beklenmektedir. İtalyan üniversiteleri, gelecek hemşirelere daha fazla klinik, iletişim ve yönetim becerileri kazandırarak bu değişime her zaman cevap verebilmektedir. Ancak öğrencilerine kültürlerarası eğitim verme konusunda henüz yeterince ilgi oluşmamıştır.enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessNursingEducationUniversityUdineHemşireEğitimÜniversiteUniversity education to transcultural nursing: the case of UdineKültürlerötesi hemşirelikte üniversite eğitimi: Udine örneğiConference Object1715