Telli, Sahure Gonca2024-07-122024-07-122021Telli, S. G. (2021). Kendin yap / Doing it yourself2717-8358https://hdl.handle.net/20.500.12415/6452İnsanın temel değerleri değişmese de davranışları ya da satın almaya yönelik eylemleri ve tercihleri farklılaşabiliyor. Ama dikkati çeken bir durum var ki eğer bir şeyin üzerinde çok emek sarf edersen ona daha büyük kıymet veriyorsun. Akla o anda Ferhat ile Şirin Efsanesi geliyor. Ferhat Şirin’e kavuşmak için çok zor neredeyse imkânsız denilebilecek şehre su getirme koşulunu, dağları delerek gerçekleştirir ve sevgililer birbirine kavuşamasa da hikâyeleri tüm dünyaya yayılır. Sevgililerin kavuşması için harcanan çaba bir yana bir tüketici kullanacağı ürünün yapımında katkıda bulunur, o ürünü ortaya çıkarmak için çalışır ise o ürünü daha çok seviyor. Bazen aranan ürün bulunmazsa da arama çabasına girince de aynı psikolojide oluyor insan. İşte kritik nokta da bu!Even though people's core values remain the same, their behavior or actions regarding purchasing and their preferences may change. However, it is particularly striking that the more we put effort into something, the more we value it, reminding me of Farhad and Shirin's legendary story. Farhad was told to bring water to the city, an almost impossible task, incredibly difficult at best. He then accomplishes the given task by carving pathways through the mountains. Although the lovers were never united, the whole world hears about their love. Aside from the effort lovers put into their reunion, a consumer likes a product more if they join in the production process of a given good or put effort into its creation. Sometimes the same goes for searching for a product that is hard to find. That is the crucial point!trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFerhat ile Şirin efsanesiTüketici Psikolojisi DergisiİKEA etkisiDale DoughertyKendin yapDoing it yourselfReview Article4911461