Kalender, HaticeGöktaş, SonayKubat Bakır, Gizem2024-07-122024-07-1220221301-14213023-6754https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1145943https://hdl.handle.net/20.500.12415/9705Amaç: İlk ve acil yardım, tıbbı görüntüleme teknikleri ve anestezi programlarındaki öğrencilerin bireysel yenilikçilik düzeylerini ve etkileyen faktörlerini belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Araştırma tanımlayıcı olarak İstanbul'da bir vakıf üniversitenin ilk ve acil yardım, tıbbı görüntüleme teknikleri ve anestezi programlarında öğrenim gören, araştırmaya katılmayı kabul eden 188 öğrenci ile Öğrenci Bilgi Formu, Bireysel Yenilikçilik Ölçeği kullanılarak toplandı. Araştırma 07.01.2019–14.01.2019 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Veriler bilgisayarda SPSS 16.0 paket programı kullanılarak analiz edildi. Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalamaları 19,24±0,91, %70,7'sinin kadın, %81,4'ünün çalışmadığı, %53,7'sinin sağlık meslek lisesi mezunu olduğu, %38,8'inin 2,6 ila 3 arasında GANO sahip olduğu, %3,2'sinin bireysel yenilikçilik hakkında eğitim almadığı görüldü. Öğrencilerin bireysel yenilikçilik puan ortalamasının 90,9±10.06 olduğu ve öğrencilerin %95,7’si“yenilikçi” düzeyde, %4,3’ü ise “Öncü” düzeyde değerlendirildi. Sonuç: Meslek yüksekokulu sağlık programı öğrencilerinin yenilikçilik düzeyinin yüksek olduğu saptandı. Öğrencilerin sosyo-demografik özelliklerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri üzerinde etkisi olmadığı görüldü.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessMeslek Yüksekokulu Sağlık Programı Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri ve Bireysel Yenilikçilik Düzeylerini Etkileyen FaktörlerArticle1523145114594332