Telli, Gonca2024-07-122024-07-122021Telli, G. (2021). İdolümsün, idolüm, idol. Ad-HOC. 2(24), s. 34-36.2667-6605https://hdl.handle.net/20.500.12415/6552Gerçekten de insanlar hayranlık besledikleri kişilerin özelliklerine sahip olmak, onlarla özdeşleşmek, onlar gibi davranış göstermek, eğer bunları sağlayamıyorlarsa bile yakınından geçmek gibi davranış seçimlerinde bulunurlar. Aslında bu popüler, ünlü ve etkili kişilere de çoğu zaman bu yüzden özenir ve onlar gibi olmak isterler. Oysaki genelde idol tabir edilen kişilerin yaşam tarzı, giyimi, sosyal ortamdaki halleridir asıl ilgiyi çeken. Bunların çoğu da sembolik anlamlar taşımaktadır. Aslında tüketicinin ilgisi bu sembolik unsurlaradır. Mesela Amerikalı magazin yıldızı Kim Kardashian bu sembollerden biri; yeni nesil zengin ve seksapeli yüksek bir imparatoriçe olabilmenin sembolü. Neredeyse, zenginliği ve Paris Hilton gibi bir sosyetenin arkadaşı olmak veya "party girl" olmak dışında bir hiçken skandallar kraliçesi haline dönüşmüştür...trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessİdolHayranTaklitSembolDijital medyaİnfluencerSanal karakterİdolümsün, idolüm, idolOther3624342