Caymaz, Aşina EcemŞenay, AyçaYergin, BetülBirdal, DamlaAvcıoğlu, ElvanGüz, Enbiyanurİlbeyi, HaticeAslan, KübraTurkay, SedaÇobanoğlu, Sevde ÜlküŞahin, SılaUslu, SılaCeylan, UlviyeKonca, Zeynep MuhsineDoğan, HandanÖzcan, Zeynep Çiğdem2024-07-122024-07-122019Caymaz, A. E., Şenay, A., Yergin, B., Birdal, D., Avcıoğlu, E., Güz, E., İlbeyi, H., Aslan, K., Turkay, S., Çobanoğlu, S. Ü., Şahin, S., Uslu, S., Ceylan, U., Konca, Z. M., Doğan, H., Özcan, Z. Ç. (2019). 60-72 ay okula hazırbulunuşluk kontrol listesi geçerlilik ve güvenirlik çalışması. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/633Amaç: Okul öncesi eğitimin temel amacı öğrencileri soysal, bilişsel, duygusal, öz bakım ve motor becerilerinin desteklenmesidir. Bu dönemde öğrenilen beceriler onların ilköğretime ve gelecek hayata hazır olmalarında büyük önem taşır. Birinci sınıfa başlayacak bir öğrencinin bu becerilere ne kadar sahip olduğunu ve eksiklerinin olup olmadığını belirlemek önemlidir. Alan yazında bu becerileri ölçmeye yönelik ölçme araçları olsa da özellikle ebeveynlerin kullanabileceği ve çocuklarını değerlendirebileceği pratik bir ölçme aracına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu araştırmanın amacı; 60-72 ay çocukların okul olgunluğu kontrol listesi ebeveyn formunun oluşturulması, geçerlilik ve güvenilirlik çalışmasının yapılmasıdır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccess60-72 ay okula hazırbulunuşluk kontrol listesi geçerlilik ve güvenirlik çalışmasıConference Object