Aşiroğlu, Sevim2024-07-122024-07-122016Aşiroğlu, S. (2016). Öğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi / Examining the relation between the attitudes of teacher candidates towards scienific research and their success levels at scientific research classes. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2(2), s. 72-84.2149-9985https://dergipark.org.tr/tr/pub/usakead/issue/21632/232429https://hdl.handle.net/20.500.12415/1211Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bilimsel araştırma dersindeki başarılarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile olan ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini bir vakıf üniversitesinin hangi yıl eğitim fakültesindeki öğretmen adayları oluşturmaktadır (N=90). Araştırmada “Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği” ve üniversitenin eğitim fakültesindeki dönem sonu notları kullanılmıştır. Araştırma verilerine tek yönlü varyans analizi, t–testi, Schefte ve Dunnett’s C testleri uygulanmış, verilerin Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Katılımcıların bilimsel araştırma dersi başarısı “iyi”, araştırmaya yönelik tutumları ise “orta” düzeydedir. Bilimsel araştırma dersi başarısı ile araştırmaya yönelik tutum, arasında anlamlı bir ilişki vardır. Katılımcıların bilimsel araştırmaya yönelik tutumlarının, cinsiyet, kayıtlı oluna bölüme, sınıf düzeyi, değişkenlerine göre istatistiksel olarak değişmediği belirlenmiştir. Katılımcıların bilimsel araştırma dersindeki başarıları cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermezken, kayıtlı olunan bölüme, sınıf düzeyine göre istatistiksel olarak değiştidiği belirlenmiştir.The purpose of this study is determining the relation between the success levels of teacher candidates at scientific research classes and their attitudes towards scientific research. The sampling of the study consists of the teacher candidates studying at the education faculty of a foundation university (N=90). The “Attitude Scale for Research” and the grades of the students at the last term at the education faculty of the university were used in the study. The One-Way Variance Analysis, the t-test, Schefte and Dunnett’s C tests were applied to the data of the study, and the Pearson correlation coefficients of the data were calculated. The scientific research class success levels of the participants are at a “good” level, and the attitudes towards research are at a “medium” level. There is a significant relation between the scientific research classes and the attitude towards research. It was determined that the attitudes of the participants towards scientific research do not change at a statistical level according to the gender, the department registered, and the level of the class variables. Although the success levels of the participants do not show any difference according to the gender variable, it changed according to the department registered, the level of the class variables at a significant level.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessBilimsel araştırma yöntemiBilimsel araştırma dersiBilimsel araştırma tutumuScientific research methodScientific research classScientific research attitudeÖğretmen adaylarının bilimsel araştırmaya yönelik tutumları ile bilimsel araştırma dersindeki başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesiExamining the relation between the attitudes of teacher candidates towards scientific research and their success levels at scientific research classesArticle842722