Ergene, Ayşe İpek2024-07-122024-07-122018Ergene, A. İ. (2004). Tüketim kültürü bağlamında alışveriş merkezlerinde iç mekân tasarım yaklaşımları. II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Çukuova Üniversitesi. s. 39-56.978-605-258-096-7https://hdl.handle.net/20.500.12415/3047Postmodern dönemde, küreselleşmenin etkisiyle ülkeler arası sınırların esnekleşmesi, yeni kitle iletişim araçlarının çeşitliliği bireylerin farkındalıklarını arttırmakta ve sonradan gelişen tüketim alışkanlıkları hayatımıza girmiş bulunmaktadır. Küresel kültürün izlerinin her yerde karşımıza çıkması, bireylerin evrensel tüketici olabilmelerine vesile olmaktadır. Yeni kitle iletişim araçlarının gelişimi ile sosyal yaşantıda iletişim ağının kuvvetlenmesi sonucu birey, birçok gelişmeden daha çabuk haberdar olmakta ve duruma dâhil olabilme fırsatı yakalamaktadır. Söz konusu tüketim eyleminin içine daha önceden hiç bu kadar girmeyen günümüz bireyi, küreselleşmenin getirimleriyle tüketim odaklı istek ve gereksinimlere giderek daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Bu çalışmada da, son zamanların gözde mekanları olarak kabul edilen alışveriş merkezlerinin akılcı yapısı ile bireyleri etkileyecek görünür ve örtük manipülasyonlar araçları üzerinden kullanımı örnek bir alışveriş merkezinden üzerinden incelenmektedir.trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessTüketim kültürüAlışveriş merkeziİç mekan tasarımTüketim kültürü bağlamında alışveriş merkezlerinde iç mekân tasarım yaklaşımlarıConference Object5639