Kanmaz, TuğbaAlıcı, Can Eda2024-07-122024-07-122019Kanmaz, T. ve Alıcı, C. E. (2019). Okul öncesi öğretmenleri robotik kodlama hakkında ne düşünüyor. 14. Ulusal Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Kongresi: Çocuğun Ekolojik Dünyası Özet Kitapçığı, Maltepe Üniversitesi.https://hdl.handle.net/20.500.12415/818Amaç: Son yıllarda hızla gelişim gösteren robotik kodlama eğitimine duyulan ilgi ve ihtiyaç ülkemizde de giderek artmaktadır. Artan bu ihtiyaç doğrultusunda robotik kodlama eğitimlerine erken yaşlarda başlanması uygun görülmektedir. Erken yaşlarda çocukların robotik kodlama ile tanıştırılması zihinlerinin bu yönde gelişmesine katkı sağlamaktadır. Bu sayede çocuklar özel olarak geliştirilmiş ve tasarlanmış oyun ve oyuncaklara basit komutlar vererek mekanik cihazlara zeka kazandırmaktadırlar. Aynı zamanda robotik kodlama motorlu, sensörlü ve elektronik cihazların nasıl çalıştığına dair çocukların keşif yapmalarına da olanak sağlamaktadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı, robotik kodlama eğitiminin çocuklar üzerindeki etkileri hakkında okul öncesi öğretmenlerinin görüşünü almaktır.trCC0 1.0 Universalinfo:eu-repo/semantics/openAccessRobotik kodlamaBilgisayarsız kodlamaOkul öncesiOkul öncesi öğretmeniOkul öncesi öğretmenleri robotik kodlama hakkında ne düşünüyorConference Object