Hasateş, M. Can2024-07-122024-07-122022Hasateş, M. C. (2022). Beden odaklı öğretmen paylaşım ve psikososyal destek grubu çalışmaları. Okuldayız Üsküdar: Travma Bilgisine Dayalı Okul Temelli Toplum Çalışmaları SOYAÇ Modeli Sempozyumu ''Bildiri Özetleri'' içinde (40-41 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.978-605-2124-51-2https://hdl.handle.net/20.500.12415/6582Öğrencilerin öğrenme deneyimleri ile yakın temas halinde olan kişilerin başında öğretmenlerin geldiği düşünülmektedir. Bu sebeple; öğrenme deneyimini şekillendiren konumunda bulunan öğretmenler ile yapılan çalışmalar aracılığıyla dolaylı olarak öğrencilerin öğrenme deneyimleri ile de temas etmenin mümkün olabileceği varsayılmaktadır. Öğrenme deneyiminin akademik başarı ile ifade edilmesinin ötesinde öğrenme sosyal ve duygusal bileşenler de içeren bir deneyimler bütünüdür. Öğrencilerin sosyal ve duygusal ihtiyaçlarının fark edilmesi, anlaşılması ve uygun müdahaleler ile bu ihtiyaçların karşılanması “kapsanma, kapsama, kapsayıcı işlev” kavramlarına karşılık gelmektedir. Öğrencilerin kapsanabilmesi için öncelikle öğretmenlerin kapsanması gerektiği düşünülmektedir. Gerçekleştirilen bu çalışmada haftada bir online olarak bir araya gelinmiştir. Öğretmenler için düzenlenen beden odaklı psikososyal destek grubu çalışmalarında öğretmenlerin kendi duygularına, düşüncelerine, yaşadıkları sorunlarına alan açmaları amaçlanmıştır. Öğretmenlerin ihtiyaçlarının tespitinin sağlanması ve bu ihtiyaçlara güvenli bir ortamda uygun cevapların üretilmesi/karşılanması hedeflenmiştir. Bu paylaşımlar sırasında etik ilkelere hassasiyetle önem verilmiş ve öğretmenlerin sürece dair duygularını yansıtmaları için yeterince ve uygun bir biçimde öğretmenler cesaretlendirilmiş ve geri bildirim verilmiştir...trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal-duygusal öğrenmeKapsayıcı işlevBedenin öğrenmedeki rolüÖğretmen-öğrenci ilişkisiBeden odaklı öğretmen paylaşım ve psikososyal destek grubu çalışmalarıOther4140