Kalinova, AngelinaDilman, HakanTöngür, Nejat2024-07-122024-07-122014Kalinova, A. (2014). Public expectations and administrative evaluation of the function of primary teachers. Dilman, H. ve Töngür, N. (ed.). 2014 Istanbul International Education Student Congress içinde (13-14 ss.). İstanbul: Maltepe Üniversitesi.978-975-6760-66-6https://hdl.handle.net/20.500.12415/5751Every parent cares when placing a child in first grade, The choice of the teacher for early child student is important and meaningful for parents. The image of the teacher's work (functions) is subject to the attention not only of society but also the school adminastration as a social institution. Each director has administrative requirements for the work of the teacher who is evaIuated by conventional criteria, when it comes to the child's admission to the first grade parents have their own expectations about the functions of the teacher...Her ebeveyn çocuğunu birinci sınıfa yollarken dikkat eder. Çocuklara öğretmen seçimi ebeveynler için önemli ve anlamlıdır. Ögretmenin görevinin imajı sadece toplumun değil aynı zamanda sosyal bir kurum olarak okul yönetiminin dikkatine de tabiidir. 0gretmenin işlerinin imajı dikkate bağlıdır. Her yöneticinin, geleneksel kriterlerle değerlendirilen öğretmen işleri için idari gereksinimleri vardır, Sıra çocuğun birinci sınıfa kaydedilmesine geldiğinde ebeveynlerin öğretmen hakkında kendi beklentileri vardır...enAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlköğretim eğitimiİlkokul öğretmenleriSınıf öğretmenlerinin özellikleriPrimary educationPrimary school teachersCharacteristics of classroom teachersPublic expectations and administrative evaluation of the function of primary teachersİlkokul öğretmenlerinin işlevlerine dair halk beklentileri ve yönetimsel değerlendirmelerConference Object1413