Arcan, KuntayYüce, Çağla Begüm2024-07-122024-07-1220182018-02Yüce, Ç.B. (2018). Lise öğrencilerinde problemli internet kullanımının kontrol odağı, problem çözme becerisi, sosyal destek değişkenleri ile ilişkisi / The association of the problematic internet use with locus of control, problem solving skills and social support variables in high school students. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.https://hdl.handle.net/20.500.12415/11418Bu çalışma, lise öğrencilerindeki problemli internet kullanımının kontrol odağı, problem çözme becerisi ve sosyal destek değişkenleri ile ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemini, uygun örneklem yöntemiyle seçilen 656 lise öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla, Kişisel Bilgi Formu, Problemli İnternet Kullanım Ölçeği – Ergen Formu (PİKÖ –E), ROTTER Denetim Odağı Ölçeği (RDOÖ), Problem Çözme Envanteri (PÇE), Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (ÇBASDÖ) uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 18.0 programı kullanılmış; analizlerde ise Bağımsız Örneklem T-testi, Pearson Korelasyon Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Regresyon Analizi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, dış kontrol odağı arttıkça, problem çözme becerisi ve sosyal destek azaldıkça problemli internet kullanımının arttığı görülmüştür. Bu bulgular ile beraber, cinsiyet, akademik başarı, internet kullanım süresi, internet kullanım amaçları, internete bağlanılan yer, internete bağlanma zamanının da problemli internet kullanımıyla ilişkili olduğu bulunmuştur. Analizler sonucu elde edilen bulgular, literatürdeki bilgiler doğrultusunda tartışılmıştır.This study aimed to investigate the relationships among problematic internet use, locus of control, problem solving skills and social support in high school students. The sample of the study consisted of 656 high school students recruited through convenience sampling. The instruments used in this study were Sociodemographic Information Form, Problematic Intemet Use Scale – Adolescent (PIUS–A), Problem Solving Inventory (PSI-A), Rotter's Internal-External Locus of Control Scale (RIELCS) and Multidimensional Scale of Perceived Social Support (MSPSS). Independent Samples t-test, Pearson Correlation Analysis and Regression Analyses were conducted on SPSS 18.0. The results revealed that problematic internet use was positively correlated with external locus of control and negatively correlated with problem solving skills and social support. In addition; sex, academical success, duration of internet use, purposes of internet use, location of connection and time of connection were found to be correlated with problematic internet use. The results were discussed in the light of literature.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessLise öğrencileriProblemli internet kullanımıİnternet bağımlılığıKontrol odağıProblem çözme becerisiSosyal destekHigh school studentsProblematic internet useInternet addictionLocus of controlProblem solvingSocial supportLise öğrencilerinde problemli internet kullanımının kontrol odağı, problem çözme becerisi, sosyal destek değişkenleri ile ilişkisiLise öğrencilerinde problemli internet kullanımının kontrol odağı, problem çözme becerisi, sosyal destek değişkenleri ile ilişkisi / The association of the problematic internet use with locus of control, problem solving skills and social support variables in high school studentsMaster Thesis