Büyükkantarcıoğlu, NalanÇotuksöken, BetülYalçın, Nafi2024-07-122024-07-122008Büyükkantarcıoğlu, N. (2008). Türkçe reklam söyleminde mantıksal ve edimsel yanlıtmacalar / Logical and pragmatic fallacies in the discourse of Turkish commercials. XX. Dilbilim Kurultayı Bildirimleri 12-13 Mayıs 2006. Maltepe Üniversitesi. s. 329-343.978-975-6760-35-2https://hdl.handle.net/20.500.12415/4934Yanıltmacalar, ilk anda geçerli gibi gözüken ve bu nedenle kabul edilebilir bir gerçeklik oluşturdukları izlenimi veren yönlendirici argümanlardır. iletişimde doğru ve geçerli akıl yürütme kurallarının bilinçli olarak bozulduğu ideolojik söylem örneklerinden olan reklamlarda, mantıksal ve edimsel yanıltmacaların ikna amacıyla yaygın temleri ile tüketicinin zihinsel süreçlerini etkilemektedir...Fallancies are the manipulative arguments, which at first sight seem to be valid, and thus create a seemingky acceptable reality. As the ideological examples in which correct and valid reasoning processes are distorted on purpose, commercials frequently employ logical and pragmatic fallacies in order to persuade the consumers...trAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessİletişimReklamlarMantıksal yanıltmacaEdimsel-eytişimsel yaklaşımSezdirim stratejileriCommunicationCommercialsLogical fallacyPragma-dialectic approachTürkçe reklam söyleminde mantıksal ve edimsel yanlıtmacalarLogical and pragmatic fallacies in the discourse of Turkish commercialsBook Part343329