Özer, MahmutMumcu, Tansel2024-07-122024-07-122022Özer, M. (2022). Türkiye'de eğitimin evrenselleşmesi. Mumcu, T. (ed.), İstanbul: Maltepe Üniversitesi Yayınları.978-605-2124-52-9https://hdl.handle.net/20.500.12415/4789Eğitim, günümüzde toplumların refahını arttırmanın ve bireylere 21. yüzyılda öne çıkan becerileri kazandırarak küresel ölçek rekabet edebilmelerini sağlamanın en önemli kaynağıdır (Krstic, Filipe ve Chavaglia, 2020; World Economic Forum, 2014). Sanayi devrimi sonrasında hızla küreselleşen dünyada ülkelerin nihai hedefi toplumsal ve ekonomik kalkınmayı eş zamanlı gerçekleştirebilmektir. Eğitim, sahip olduğu potansiyel nedeniyle bu hedefleri gerçekleştirmek için en önemli araçlardan biri haline gelmiştir (Mathis, 2011;Sahlberg,2006). Eğitim ile toplumsal ve ekonomik gelişme arasındaki doğrudan ilişkileri ortaya koyan çalışmalar, ülkeleri eğitim politikalarını gözden geçirmeye ve eğitime yönelik yatırımlarını artırmaya teşvik etmektedir(Sahlberg,2006;Schweke,2004).trAttribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 United Statesinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkiye'de eğitimin evrenselleşmesiBook127